Její velká generálka začala loni demontáží parního kotle, kterému končila lhůta způsobilosti k provozu. Po letech nepřetržitého provozu bylo nutné kotel z lokomotivy vymontovat a poslat ho specialistům na parní stroje do firmy SEA Kolín.

Tam jako jedni z mála mají potřebná oprávnění na opravy historických kotlů. Oprava kotle proběhla díky krajské dotaci i sbírce mezi fanoušky železnic.

Rám lokomotivy Malý štokr prošel opravami v Krnově. Už dříve se podařilo opravit tendr, který veze zásobu vody a uhlí. Zpět do krnovského depa se kotel vrátil už v březnu, ale pak do práce železničních opravářů zasáhla koronavirová opatření.

Po osazení kotle na původní místo musí všechny díly do sebe přesně zapadat, takže kompletace rozebrané parní lokomotivy často bývá nejnáročnější část oprav. V případě malého Štokru se objevily nečekané technické závady, takže v úvodu sezony byla parní jízdy na osoblažské úzkokolejce zrušeny.

Původně Malý štokr jezdil v bývalé Jugoslávii v Bosně a Hercegovině, což je lokalita proslavená rozsáhlým systémem úzkorozchodných tratí. Zlatá éra Malých štokrů zde byla v letech 1950 až 1976.

Tuto lokomotivu objevil jako vyřazený nepotřebný šrot spolek přátel úzkokolejek Club760. Slezské zemské dráhy s kolegy z Club760 domluvili zapůjčení Malého štokru na Osoblažku. Do Krnova dorazil v roce 2008, a po velké rekonstrukci se v květnu 2009 poprvé rozjel po Osoblažce. Malý štokr vás sveze z Třemešné do Osoblahy a zpět každou sobotu i neděli po zbytek července i celý srpen.