Oznámení o výsledku zadávacího řízení už se objevilo ve věstníku veřejných zakázek. O výstavbu silnice se postará sdružení firem Eurovia a Strabag, tedy stejné sdružení jako v případě druhé etapy obchvatu Frýdku-Místku.
Hotovo má být podle smlouvy do 32 měsíců od data zahájení prací, tedy v roce 2022. Ve stejném roce má být dokončen i obchvat Frýdku-Místku. Cena stavby dle smlouvy činí zhruba 2,14 miliardy korun bez DPH, což je o 170 milionů korun více, než kolik činila předpokládaná cena.
Ředitelství silnic a dálnic, které je objednavatelem stavby, už před časem vyloučilo z tendru italskou společnost Rizzani de Eccher, a to kvůli mimořádně nízké nabídkové ceně, kterou firma nezdůvodnila.
Zhotovitele stavby už přitom ŘSD jednou vybralo, a to v minulém tendru. Vítězná firma se ale kvůli průtahům v majetkoprávní přípravě stavby zakázky vzdala. ŘSD oslovilo další účastníky zadávacího řízení, ani ti ale o zakázku za tehdejších podmínek nemají zájem. Tendr na zhotovitele stavby se tak zopakoval.
Zatímco před několika lety měly firmy o zakázky nouzi a ve výběrových řízeních šly leckdy i výrazně pod předpokládanou cenu, ceny stavebních prací v poslední době vzrostly.
ŘSD sice stále nemá k dispozici jeden z pozemků v trase obchvatu, kolem kterého se vedou letité spory s vlastníkem, zahájení stavby to ale nezbrzdí. Krajský úřad by měl o pozemku rozhodnout nejpozději v listopadu.
Po dokončení stavby se řidiči po obchvatu Třince od hranic se Slovenskem dostanou až na dálnici D48 mezi Českým Těšínem a Frýdkem-Místkem. Od října 2017 se už jezdí po obchvatu v úseku mezi Nebory a Bystřicí. Ulevilo se tak staré cestě I/11.