VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Podloží pod zvlněnou D47 se opět zkoumá

Praha - Podloží pod zvlněnou dálnicí D47 u Ostravy se opět zkoumá. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zadalo bez výběrového řízení zakázku na celkem sedm dvoumetrových kopaných sond společnosti Inset. Jde o zakázku malého rozsahu s cenou do šesti milionů korun, řekla k důvodu nevypsání řádné soutěže mluvčí ŘSD Nina Ledvinová. Mnohem lacinější nabídku, která vzešla z řádného tendru, přitom organizace začátkem roku zrušila.

20.5.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Daniel Potocký

ŘSD kvůli zvlněné dálnici dosud nechalo provést celkem 111 vrtů. Na sklonku loňského roku vypsalo další soutěž tentokrát na 23 kontrolních vrtů do hlouby kolem 16 metrů. Tyto práce tehdy ředitelství po soutěži zadalo za 700 tisíc korun, řekla bývalá ředitelka Úseku kontroly kvality Miloslava Pošvářová, která veřejnou soutěž vypisovala. Podle ní je cena nového tendru stanovená na samotné horní hranici zakázek, které je možné vypisovat bez výběrového řízení, nápadně vysoká. Další otázkou je i to, zda takto mělká sonda dokáže příčiny zvlnění odhalit.

Ředitelství silnic ale zvolenou metodu hájí. Podle Ledvinové dvoumetrová hloubka výkopů stačí, protože dokáže proniknout pod aktivní zónu, která má mocnost od 110 do 130 centimetrů pod povrchem vozovky.

Příčina zvlnění

Pravděpodobnou příčinou zvlnění jsou podle dosavadních dílčích výsledků nejrůznější strusky a studený odval obsahující vyzdívky vysokých pecí, řekl jeden z bývalých zaměstnanců ŘSD, který si nepřál být jmenován. Tyto materiály se podle něj vyskytovaly nepravidelně s výjimkou aktivní zóny, kde byly obsaženy minimálně. Objevují se naopak ve větších hloubkách a i zde velice nepravidelně, dodal s tím, že větší počet hlubších sond by přinesl podstatně lepší důkaz o stavu podloží problematické komunikace.

Před loňskými volbami do Poslanecké sněmovny se výsledky sond staly politickým tématem. Na jejich základě bývalý ministr dopravy Zdeněk Žák uvedl, že na části dálnice chybí jedna z důležitých konstrukčních vrstev. To následně popřel zhotovitel stavby Eurovia CS.
Její zástupci se současných prací na získávání vzorků na rozdíl od minulosti účastní, uvedla mluvčí Eurovie Iveta Štočková. Eurovia v minulosti výsledky zjištěné ředitelstvím napadala s tím, že zástupci firmy nebyli u získávání vzorků a poukazovali na možné chyby při vrtech.

Spor o vady na zhruba devítikilometrovém úseku dálnice v Ostravě vypukl v roce 2011, kdy ŘSD na poškozených úsecích nechalo provést první kontrolní vrty. Podle ŘSD zhotovitel, společnost Eurovia, nedodržel domluvený postup stavby a většina vad vznikla použitím nekvalitního podkladového materiálu. Eurovia to odmítá.

Autor: ČTK

20.5.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Restaurant Day Ostrava 2017 na Masarykově náměstí.
23

OBRAZEM: Festival chutí na náměstí

Ilustrační foto.

Myslivec na honu poranil dvě ženy

Protancují se z ostravského ghetta pryč?

/FOTOGALERIE/ Nadávat, krást, kouřit i fetovat ve věku školou povinných není v zadním Přívoze neobvyklé. Denis Dubnický a Zdeněk Baláž však patří k těm, kdo nesmí. Jinak by byl s jejich hobby konec!

Muž obžalovaný z podvodů se vymlouval na rodiče

Byla to past. Lidé dostali krém za korunu, netušili však, že mají zaplatit za členství v drogerijním klubu.

Lyžování podraží, ale jen někde

Beskydy – Více sněžných děl, lepší služby a další novinky. Lyžařské areály finišují s přípravou na novou zimní sezonu. V některých si ale letos milovníci rychlých prkýnek připlatí.

Deset let pro žárlivého Turka, který v Krnově pobodal Egypťana

Ostrava, Krnov - Zraněného muže zachránilo to, že útočníka objal kolem trupu a čekal, až se vyčerpá.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT