Vlaky z krajského města přes Petrovice u Karviné s cílem v Krakově jezdily asi dva týdny, do konce loňského roku. V lednu už nevyjely. Polská strana prý spoje zrušila.

„Dopisem ze dne 12. prosince 2014 nám jejich objednavatel na polském úseku trasy oznámil, že polské Ministerstvo infrastruktury a rozvoje rozhodlo, že v roce 2015 nebude financovat spojení mezi Ostravou a Krakovem, a proto objednavatel uvedené vlaky na polském území ruší," objasnila regionální mluvčí Českých drah Kateřina Šubová.

Dodala, že České dráhy z tohoto důvodu zrušily i vlaky v celém původním úseku trasy, už z Ostravy. „Pokud by uvedené vlaky nejely do Polska, nebyl zájem ani o jejich vedení do Petrovic u Karviné," dodala Šubová.

Obdobná situace nastala v případě avizovaných vlaků z Bohumína do Vratislavi. Od platnosti nových jízdních řádů v půli prosince měly denně jezdit na trase mezi Bohumínem a stanicí Kędzierzyn-Koźle dva páry vlaků do a z Polska. Polská strana zrušila tyto spoje prakticky pár hodin po té, co se zpráva dostala v Česku na veřejnost.

Důvod? Podle mluvčí Českých drah totožný jako v případě spoje z Ostravy do Krakova.