Za to, že se lokálka do Malé Morávky po deseti letech jako zázrakem probrala z režimu nulového grafikonu vděčí třem faktorům: fanouškům železniční nostalgie, kůrovcové kalamitě a prioritám Moravskoslezského kraje.

Správa železniční dopravní cesty SŽDC se díky iniciativám Moravskoslezského kraje loni konečně odhodlala zahájit opravy trati, aby po ní mohly jezdit historické výletní vlaky, osobní vlaky i vagony plné kůrovcového dříví z Jeseníků.

Nedávno byly v úseku Bruntál Malá Morávka dokončeny opravy železničního svršku, železničních přejezdů, mostů a propustků, úpravy kolejiště ve stanici Světlá Hora i oprava nástupišť ve stanici Malá Morávka. Provoz letních vlaků na lokálce Bruntál Malá Morávka bude po následujících sedm sezon zajišťovat společnost MBM Rail a Slezský železniční spolek.

Krajští zastupitelé jednomyslně schválili, že vlaky pro tuto lokálku v následujících sedmi letech objedná a zaplatí Moravskoslezský kraj. Uvědomili si, že rozsáhlé rekreační aktivity v Jeseníkách ani likvidace kůrovcové kalamity nesmí být závislé jen na silniční dopravě.

Kraj na prázdninové víkendy a svátky objednává pět párů vlaků denně. Ty budou v Bruntálu navazovat na rychlíky z Ostravy i z Olomouce. Zájem o tuto trať vzkřísil Slezský železniční spolek, který zde začal provozovat nostalgické jízdy.

Turisté si historické vlaky do Jeseníků oblíbili. Když se kvůli kůrovcové těžbě obnovil také zájem o nákladní přepravu, kraj začal vyjednávat se SŽDC o nutnosti celkové rekonstrukce havarijní trati.

Podle náměstka hejtmana pro dopravu a chytrý region Jakuba Unucky se časem dokonce zvažuje prodloužení trati z Malé Morávky až do známého zimního střediska v Karlově pod Pradědem.

Slezský železniční spolek nedávno koupil od soukromé firmy lokotraktor určený k sešrotování a kompletně ho nechal zrekonstruovat, aby se už neopakovaly problémy, kdy historické mašiny kvůli drobným poruchám několikrát vypověděly službu.