Začátkem října totiž vozy měly vytěžené nánosy odvážet přes Frýdek-Místek, do té doby tomu bránily dopravní komplikace. Opravy cest ve městě ale nabraly zpoždění, těžaři proto vyčkávali, až komplikace skončí. Práce a systém odvozů stále poutá pozornost lidí, kteří se vydávají třeba na procházku po cyklostezce kolem přehrady. Mohou tak vidět, že prázdná nákladní auta přijíždějí směrem k loděnici TJ Sokol Palkovice. Po cestě, kterou těžaři vytvořili z kamenné sutě, pokračují až do srdce přehrady. Tam je bagry s dlouhými rameny naloží, načež řidiči náklaďáků zamíří směrem k restauraci Rybářská bašta.

Těžba v přehradě Olešné, která začala v srpnu, nabízí atraktivní podívanou pro kolemjdoucí.

Po části cyklostezky pokračují k ulici Na Hrázi, po které dojedou až na Palkovickou ulici. Na výjezd vozidel ze stavby řidiče upozorňují dopravní značky, doprava kvůli dlouho plánované těžbě v okolí frýdecko-místecké nádrže zhoustla. Nánosy končí na odvalech staříčských dolů II a III. Z Olešné a přilehlého rybníka Řehánek má zmizet přes 183 tisíc kubíků sedimentů. Povodí Odry, které nádrž spravuje, si od prací za 48 milionů korun bez DPH slibuje zvýšení protipovodňové ochrany a zajištění povrchové vody pro Biocel Paskov. Hotovo by mohlo být do konce března, poté budou na řadě dodatečné práce jako třeba oprava cest.