Předpokládaná cena zakázky je podle zadávací dokumentace 9,4 milionu korun bez DPH, nabídky mohou firmy podávat do 22. července. Parkovací dům by měl poblíž zastávky Třinec centrum v Jablunkovské ulici vyrůst do 100 dnů od uzavření smlouvy.

„Cyklověž by posloužila nejen Třinečanům, kteří dojíždějí za prací či do školy vlakem ze zastávky Třinec centrum. Může přijít vhod i cykloturistům, kteří využívají bohatou síť značených cyklistických tras v našem regionu, nebo návštěvníkům kulturních a společenských akcí konaných na náměstí TGM či náměstí Svobody," uvedla dříve mluvčí třinecké radnice Šárka Szlaurová. Parkovací věž pro kola funguje například v Přerově nebo Hradci Králové.

V tomto místě v Jablunkovské ulici by měl parkovací dům stát.
V tomto místě v Jablunkovské ulici by měl parkovací dům stát. Deník/Marek Cholewa

Mezi výhody oproti klasickým stojanům na kola patří například fakt, že kolo je po celou dobu v bezpečí a cyklista jej může zaparkovat i s brašnami a přilbou. Poplatek za parkovné by měl být pět korun na den. „Při příjezdu a parkování kola dovnitř stačí pouze vjet do žlábku ve vstupním modulu a posunout kolo do škvíry ve dveřích. Pak se stiskne jediné tlačítko start na platebním terminálu a zakladač si pro kolo přijede a zaveze ho za dveře dovnitř parkovacího zařízení," popsal fungování věže cyklokoordinátor Třince Leszek Gryga. Doplnil, že cyklista dostane lístek s čárovým kódem, který poté využije k vyzvednutí kola.

Doba, za kterou mechanismus kolo uloží nebo vyzvedne, by podle zadávací dokumentace neměla přesáhnout 30 vteřin. Zákaznický modul by měl být vybavený informační obrazovkou, na které mohou cyklisté zhlédnout instruktážní video nebo zjistit, kolik je ve věži volných míst. Počítá se také s nočním osvětlením domu pro kola i vstupního modulu, aby bylo možné kolo zaparkovat i v noci.