VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Ve Frýdlantu začaly opravy, vlaky pak prý pojedou rychleji

Frýdlant nad Ostravicí - Železniční stanice ve Frýdlantu nad Ostravicí letos projde kompletní rekonstrukcí, která si vyžádá nezbytná omezení a komplikace. Po změnách jízdních řádů i načas uzavřené stanice, se však lidé dočkají zlepšení kultury cestování, bezpečnosti a zkvalitnění parametrů trati.

14.3.2013
SDÍLEJ:

Se stavebními pracemi začali dělníci už ve středu 13. března.Foto: Deník/Ladislava Vavrošová

Rekonstrukci má na starosti Správa železniční dopravní cesty (SŽDC), Stavební správa východ Olomouc ve spolupráci s městem.

Už nyní dělníci zahájili výkop kabelizace, dokončovací práce jsou plánovány na poslední listopadový den letošního roku.

„O tom, že se tady plánuje nějaká rekonstrukce, vůbec nic nevím. A to tu jezdím docela často na nákupy," prozradila Veronika Pekárová z Kunčic pod Ondřejníkem.

„Nádraží mi nepřijde v tak hrozném stavu, aby se muselo opravovat. Je fakt, že zpoždění, které kolikrát na této trase vlaky nabírají, jsou docela síla. Jedná se řádově o půl hodiny i více," popsala své zkušenosti mladá žena.

Podle Václava Johna, ředitele organizační jednotky SŽDC, mohou dnes vlaky ve směru z Ostravy vjíždět do zmiňované stanice maximálně čtyřicetikilometrovou rychlostí.

„Je to způsobeno konstrukcí výhybek z roku 1979, které jsou uloženy na dřevěných pražcích, a po letech provozu vykazují značné opotřebení. Dalším omezujícím prvkem je napojení odbočné trati Frýdlant Ostravice, která neumožňuje současnou jízdu více vlaků. Zaústění této tratě je navíc ve stísněných směrových poměrech s protisměrnými oblouky o poloměru do 180 metrů, což umožňuje maximální rychlost 30 kilometrů za hodinu," vysvětlil ředitel.

Lidé se tak mohou těšit nejen na na dvě nová zastřešená nástupiště, ale také na mimoúrovňový přístup na nástupiště podchodem spolu s výtahy pro imobilní cestující. Počítá se i s kompletními opravami železničního svršku a spodku včetně mostních objektů, s rozvodem nové kabelizace, s novým osvětlením stanice či s demolicí bývalé výtopny. Rekonstruovány budou také dva přejezdy, a to v ulicích Hlavní a Okružní. Rychlost vlaků by se po všech úpravách měla zvýšit na 50 až 70 kilometrů za hodinu. Informace o harmonogramu prací a řešení příjezdu na staveniště jsou zveřejněny na webových stránkách města, které by se v příštím roce chtělo zaměřit na úpravy okolí železniční stanice.

Autor: Ladislava Vavrošová

14.3.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Sledování výsledků parlamentních voleb ve štábu ANO, 21. října v Praze. Babis
56

Andrea Babišová z Bohumína: Největší radost z podoby jmen měl šéf marketingu ANO

Tomio Okamura (uprostřed) slaví úspěch SPD ve volbách.
6

SPD: Za úspěch v regionu vděčíme i zkušenostem s islamizací Havířova

ČSSD: Nikde nikdo, ani slovo... ODS: Dnes není důvod plakat!

/OHLÉDNUTÍ ZA VOLBAMI/ Sokolská třída v centru Ostravy. Obvyklé místo volebních štábů dvou stran z opačného politického spektra nemůže naskýtat v sobotu v podvečer odlišnější pohled. Zatímco u občanských demokratů panuje rušno i vstřícnost, sociální demokraté mají v oknech tmu, zamčeno a telefony neberou.  

OHLÉDNUTÍ DENÍKU: Zajímavosti a čísla z voleb v kraji

Hnutí ANO není jediné, kdo sklidil v letošních volbách u voličů v kraji výrazný úspěch, slaví i druhé SPD Tomia Okamury. Podívejte se s námi, jaké další zajímavé postřehy redaktoři Deníku v letošních volbám zaznamenali.

OBRAZEM: Piráti překonali stanovený cíl, ale v Ostravě rum proudem netekl

/OHLÉDNUTÍ ZA VOLBAMI/ Piráti, větřící úspěch, se v Ostravě začali scházet už od 15. hodiny, krátce po skončení voleb. „Zakotvili“ v klubu Fabric v Plynárenské ulici.  

Řepiště televizní premiéru neustály, po zápase se radovala Doubrava

/FOTOGALERIE/ Devět stovek diváků vidělo tři góly. V Řepištích se v utkání fotbalové I.B třídy, skupiny C, nakonec z jasného vítězství 3:0 radovali hosté z Doubravy. Branky vítězů zaznamenali Pavel Entner, Kamil Antal a Jiří Kuzník.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení