Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Vlakem do Jeseníku? Ano, ale již ne tak hladce

Region - Chýlí se k definitivnímu konci fungování železničního spoje mezi Ostravou, Opavou a Jeseníkem? Podle tvrzení Českých drah se sice několik věcí změní, ale cestující se nemusejí bát, vlaky prý budou jezdit dál.

7.9.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Karel Rozehnal

Zpráva o plánovaném zrušení přímé železniční trasy z Jeseníku do Opavy a do Ostravy zvedla u řady lidí vlnu kritiky a odporu. Chvíli to vypadalo, že již brzy budou muset cestovat mezi zmíněnými městy pouze autobusem, nebo sice vlakem, ale jedině přes Olomouc, a tím pádem o několik hodin déle. Minulý pátek dokonce proběhl v Jeseníku menší protest. Několik obyvatel symbolicky se židlemi v rukou vyšlo dát najevo svou nevůli až na místní nádraží.

Nakonec to ale přece jen vypadá, že se inkriminovaný spoj vedený přes polské Głuchołazy z mapy úplně neztratí. Alespoň částečně.

Vraťme se však na začátek. Proč vůbec k ohrožení budoucnosti linky došlo? Háček je v problematické komunikaci s polskou stranou. Úsek trati vedoucí přes Głuchołazy je totiž v dezolátním stavu. Přestože Češi za možnost jejího využívání Polákům platí, nic se neopravilo a situace už začala být na pováženou. Ministerstvu dopravy ČR tak již došla trpělivost a Głuchołazům „zavřelo kohoutek".

„Provoz dálkové dopravy, tedy rychlíků, si u nás objednává ministerstvo. Na rok 2013 se tak ale pro úsek Krnov Jeseník přes polské Głuchołazy nestalo. A protože tyto linky nejsou zákazníkem objednány, my nebudeme nadále zajišťovat jejich provoz," vysvětluje mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský. Zmíněná trať není navíc ani součástí probíhajícího výběrového řízení na nového provozovatele rychlíkové linky Ostrava - Opava - Olomouc.

Přes všechny uvedené skutečnosti vlaky mezi Opavou a Jeseníkem jezdit nepřestanou. Jen již nebudou přímé. Podle slov Petra Šťáhlavského pojedou i v roce 2013 mezi Krnovem a Jeseníkem přes Glucholazy zhruba ve čtyřhodinovém intervalu čtyři páry zrychlených osobních vlaků. Spoje si objednaly společně Moravskoslezský a Olomoucký kraj.

„V Krnově jsou pak podle návrhu jízdního řádu plánované přípoje na vlaky i od vlaků ve směru Opava a Ostrava. To znamená, že také v jízdním řádu pro následující rok budou mít cestující k dispozici vlaky v podobném časovém rozmezí a stejném počtu, jako je tomu dnes," tvrdí Petr Šťáhlavský.

Jak se vše nakonec vyvine a zda ještě nedojde k nějakým změnám, to se pozná již brzy. Nový jízdní řád totiž začíná platit od letošního 9. prosince.

Autor: Tomáš Pustka

7.9.2012
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

vlevo Šimon Falta, vpravo Milan Baroš
26

Zase jen plichta. Baník nedokázal doma vyhrát ani popáté

Volby 2017 v Ostravě. Na fotografii Lubomír Zaorálek, který přijel volit do Základní školy Jana Šoupala v Ostravě-Porubě.
14

OBRAZEM: Lídři krajské kandidátky ANO a ČSSD odvolili v pátek

Špatná zpráva pro Vítkovice! Dej bude chybět až tři měsíce

Až tři měsíce! Tak dlouho bude chybět hokejovým Vítkovicím útočník Rastislav Dej. V pátek po poledni o tom informoval ostravský klub na svých oficiálních stránkách.

Manželé Stromští: Volby vnímáme jako občanskou povinnost

Parlamentní volby odstartovaly v pátek ve 14 hodin. Ve Štěpánkovicích u toho nechyběl ani žokej Marek Stromský se svou manželkou Janou.  

Obránce Baníku Šindelář: Jaký je recept na Sigmu? Totální nasazení a důraz

/ROZHOVOR/ Stopera fotbalového Baníku Ostrava Martina Šindeláře čeká v pátek večer souboj proti nedávným spoluhráčům.

AKTUALIZUJEME

Havarované auto vjelo do kolejiště, tramvaje do Poruby neprojely

Dopravní komplikace způsobila v Ostravě nehoda dvou osobních automobilů na ulici 28. října v úseku nad Vodárnou.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení