Dopravce na dotované lince nabídne podobné služby jako v komerčních vlacích. „V třídách Business a Relax dostanou cestující kávu zdarma nebo denní tisk,“ zmínil majitel Regiojetu Radim Jančura. V třídě Low-cost získají jen internet zdarma.

Atraktivnější servis se zamlouvá například Michalu Papiernikovi. „Na delší trasy uvítám lepší služby jako kávu zdarma,“ podotkl.

Ilustrační snímek.
Většinu dotovaných tratí stát přidělil ČD. Šest jich zbylo na konkurenci

Regiojet plánuje zlepšit také komfort cestování do Bohumína. Počítá s nasazením lokomotiv Siemens Vectron. „Je to nyní nejlepší lokomotiva,“ uvedl Jančura.

Firma dohromady pořídí také padesát vagonů. Konkrétnější Jančura nyní být nechtěl. „Vozy budou klimatizované s wi-fi připojením a umožní přepravu vozíčkářů i jízdních kol,“ přiblížil mluvčí Regiojetu Aleš Ondrůj.

Nový dopravce má podle ministerstva dopravy jezdit na trase po většinu dne v hodinovém intervalu, mírně se navýší počet spojů. Cena jízdenek má být podle představitelů firmy podobná jako u Českých drah, konkrétnější ale nyní nebyli.

Nepůjde o konkureční spoj

Brno-Bohumín
nový dopravce: Regiojet

trasa: Brno – Vyškov – Kojetín – Přerov – Hranice – Suchdol – Studénka – Ostrava – Bohumín

začátek provozu: prosinec 2018

nové služby: káva a denní tisk zdarma (třída Business, Relax), wi-fi zdarma (pro všechny)

přípravy: nábor 160 zaměstnanců (z toho 30 strojvedoucích), nákup vlaků, asi 50 vagonů

Uznávání dokladů od jiných dopravců ve vlacích Regiojetu je v jednání. „Znovu oslovíme České dráhy, abychom uzavřeli dohodu o uznávání nebo prodeji jízdních dokladů. Navíc v případě R8 nepůjde o konkurenční spoj,“ sdělil Ondrůj.

Situaci může zlepšit jednotný tarif. „Projekt plánujeme spustit v ostrém provozu od prosince 2020,“ sdělil František Jemelka z tiskového odboru ministerstva dopravy.

Regiojet kvůli nové lince zaměstná až 160 nových lidí. Půjde o stevardy, prodejce jízdenek či strojvedoucí. „Pro zajištění provozu přijmeme až třicet nových strojvedoucích. Nově příchozí dopravci musí dát lepší podmínky stávajícím zaměstnancům Českých drah. To znamená víc peněz a lepší pracovní dobu,“ řekl Jančura.

Noví strojvedoucí si zvolí délku pracovního týdne mezi šestatřiceti a 37,5 hodinami, průměrná mzda dosahuje až sedmačtyřicet tisíc korun. „Naši zaměstnanci mají nárok na řadu benefitů, což je dostatečně motivuje k setrvání. Pokud se ale někdo chce přejít jinam, jeho rozhodnutí musíme respektovat,“ reagovala mluvčí Českých drah Gabriela Novotná.

České dráhy na lince končí. Propouštět se ale nechystají. „Máme dost pozic, které vyžadují techniku i pracovní sílu. Nabídneme lidem práci jinde,“ sdělila Novotná.

Regiopanter
Na dopravci nezáleží. Jednotné jízdenky na železnici budou zřejmě už letos