Rekonstrukce autobusového nádraží už běží. Práce se však dosud týkaly prostor, které nejsou vidět. „Pracovalo se například ve sklepení rotundy, na přivaděčích vody a energie. Teď se dostáváme do fáze, která už bude vidět," řekl ředitel divize osobní dopravy ČSAD Havířov Jakub Vyvial.

Autobusové nádraží už dávno není tak vytížené, jako dříve. V rámci celkové rekonstrukce bude jeho jižní část, kde je nyní technické zázemí nádraží, využita pro stavbu nákupního centra. Autobusové zastávky už nebudou u samostatných ostrůvků, ale pouze tam, kde jsou nyní zastávky pro linky do Ostravy, Karviné a Orlové. Pro MHD zůstanou zastávky na Těšínské ulici.

„My už se nyní nacházíme ve 3. etapě rekonstrukce. Ta zahrnuje demolici rotundy. Tuto část jsme právě předali stavební firmě. Areál bude oplocen a od středy začnou demoliční práce. Nejdříve uvnitř, posléze i zvenčí," vysvětlil Vyvial.

Město o rotundu nepřijde. Současnou se však nevyplatilo nákladně rekonstruovat. „Původní rotunda bude nahrazena novou, vzdušnější a s větším komfortem pro cestující. Budou mít lepší a bezpečnější přístup k cestovním a přepravním kancelářím i k zastávkám. Ty budou v severní lokalitě stanoviště a cestující nebudou muset pobíhat mezi refýžemi. Vyznačen bude také nový přechod pro chodce směřující ke Kauflandu," dodal ředitel Vyvial.

Celá rekonstrukce obsahuje šest etap. Dvě se týkají veřejnosti, ostatní prostor, kam cestující nemohou. „Projekt je vyčíslen na více než 120 milionů korun. Už dnes ale víme, že na některých částech ušetříme a samozřejmě, že od rekonstrukce očekáváme provozní úspory na energiích. Například tady v této etapě, kde se bourá a staví nová rotunda, činí náklady zhruba 45 milionů. Další investicemi bude stavba nové myčky autobusů, čerpací stanice," doplnil Vyvial.

Samotná stavba rotundy by měla být dokončena na podzim. Pro veřejnost se otevře po vybavení do konce roku. Stejně tak budou dokončeny zastávky a instalován potřebný mobiliář pro cestující.