Nezvyklou a svým způsobem ojedinělou preventivní kampaň včera zahájili ostravští policisté. Ve velkých nákupních centrech moravskoslezské metropole chtějí lidem ukázat, jak v reálním životě vypadá skutečný zločin.

Na notebooku i pomocí velkoplošné projekce budou zákazníkům pouštět záběry, na kterých jsou zachyceni zloději vnikající do zaparkovaných vozidel nebo okrádající nepozorné nakupující. Jde o videozáznamy pořízené policií, náhodnými svědky nebo průmyslovými a bezpečnostními kamerami.

„Většina krádeží vyplývá z toho, že si občané nedávají dostatečný pozor na své věci,“ řekl zástupce ředitele ostravské policie Martin Hrinko s tím, že lidé se mnohdy chovají velmi lehkomyslně. „Domnívají se, že jim se něco takového nemůže stát. Proto jim nabídneme ne sehrané scény, ale reálné akce, kdy někdo například leze do auta a vytahuje rádio. V té chvíli snad i oni pochopí, že mohou být jednou z obětí,“ doplnil Hrinko.

Kampaň potrvá až do poloviny února příštího roku. Policisté se postupně, vždy od 9 do 12 hodin, představí v devíti nákupních centrech, kde budou mít svůj informační stánek. Akce začala včera ve středisku Tesco v Ostravě-Hrabové, druhým místem bude 26. září Tesco v Ostravě-Třebovicích.

„Cílem projektu je dialog občana s policistou,“ řekl Hrinko, podle kterého se policisté chtějí zajímat mimo jiné o to, jak je veřejnost spokojena s bezpečnostní situací ve městě a také se samotnou policií. „Jsme připraveni poskytnout i odborné poradenství týkající se například zajištění majetku,“ uzavřel Hrinko.

Plakáty upozorňující na preventivní policejní kampaň se objeví nejen v ostravských obchodech, ale také v prostředcích městské hromadné dopravy.