„Při výslechu uvedl, že si na okolnosti před nehodou a po ní nepamatuje. Ke zranění obviněného strojvedoucího se budou vyjadřovat znalci z obou zdravotnictví,“ uvedl tiskový mluvčí Policie ČR ve Frýdku-Místku Ivan Žurovec s tím, že kriminalisté již znají i výsledky rozboru jeho krve na případnou přítomnost alkoholu v krvi těsně po nehodě. „Podle zjištění před jízdou ani během ní alkohol nepil,“ zdůraznil policejní mluvčí Ivan Žurovec.

Vyslechnuta byla i vlaková četa z vlaku jedoucího z Paskova. Průvodčí i vlakvedoucí nedlouho po výjezdu z nádraží najednou ucítili spuštění rychlobrzdy, načež do služebního oddílu lokomotivy za nimi vběhl strojvedoucí. „Stačil ještě na ně křiknout, aby utekli. Jejich výpověď potvrzují i závěry zkoumání černé skřínky z tohoto vlaku. Třiapadesátiletý strojvedoucí skutečně stačil před nehodou zatáhnout rychlobrzdu a snížit tak rychlost ze sedmdesáti na jednačtyřicet kilometrů v hodině. Tím bezesporu podstatně zmírnil následky srážky,“ popsal Žurovec.

Podle výsledků vyšetřování drážní inspekce je zřejmé, že strojvedoucí vyjel z nádraží přesto, že na návěstidle svítila červená a kolem červené návěsti i projel. Je sice pravdou, že z nádraží není na návěstidlo vidět, drážní předpisy však i na tuto situaci pamatují. Strojvůdce může v takovém případě z nádraží vyjet, maximálně však čtyřicetikilo­metrovou rychlostí za hodinu – a to až do doby něž přijede k návěstidlu. Tento předpis však strojvedoucí nedodržel, z nádraží nabral rychlost až na sedmdesátku a projel i kolem návěstidla, kde právě svítila červená.

„Po srážce vlaků se nechalo ošetřit ve zdravotnických zařízeních jednapadesát osob, dva lidé byli zranění těžce. Škoda na vlakových soupravách přesáhla částku deseti milionů korun. Uzavření případu brání skutečnost, že vyšetřovatel dosud neobdržel zpracované znalecké posudky z oborů zdravotnictví u několika zraněných osob a komlexní zprávu šetření české drážní inspekce,“ vysvětlil Ivan Žurovec.