Ze záběrů, které nechala zveřejnit policie, mrazí, zejména když si člověk uvědomí, že na tom samém místě stejným způsobem vjel do kolejiště jiný kamion asi tři měsíce předtím. Tehdy ale umírali lidé.

Na záběrech kamery z 21. října, jež jsou k vidění také na webových stránkách Novojičínského deníku, je vidět, jak kamion vjíždí na koleje ve chvíli, kdy blikají červená výstražná světla. Krátce nato jdou závory dolů a kamion zůstává uvězněn na kolejích. Ve 13 hodin 13 minut a 19 sekund kamion proráží závoru a opouští koleje, zhruba šest sekund nato projíždí po kolejích, které jsou nejblíže proražené závoře, rychlík. Podle ředitele Tomáše Kužela kamion vezl výkovky a vážil 22 tun. Rychlík jel rychlostí 140 kilometrů v hodině a jelo v něm 150 lidí.

„Už z těchto faktů si asi dokážeme představit, co by se stalo, kdyby vlak do kamionu vrazil," uvedl později na tiskové konferenci moravskoslezský policejní ředitel Tomáš Kužel.

Policisté devětadvacetiletého portugalského řidiče kamionu, jenž z místa odjel, zakrátko vypátrali a sdělili mu obvinění z obecného ohrožení. „Policie už vyšetřování ukončila, nyní je ten případ záležitostí státního zastupitelství," sdělila pro Deník krajská policejní mluvčí Gabriela Holčáková.

Její informaci státní zástupce Aleš Boháč nejenže potvrdil, ale dodal, že už i on svou práci ukončil. „Tu věc už jsme předali soudu," řekl Aleš Boháč a upřesnil, že řidič kamionu je obžalován z obecného ohrožení ve 2. odstavci. Trestní zákon v takovém případě hovoří o trestní sazbě odnětí svobody v rozpětí od půl roku do pěti let.

Téměř na den přesně tři měsíce před touto událostí vjel na stejný železniční přejezd ve Studénce nedaleko vlakového nádraží kamion s návěsem, který převážel plechy. Jeho polský řidič zůstal sedět v kabině a do návěsu narazilo téměř v plné rychlosti pendolino. Tři lidé zemřeli, další utrpěli zranění, někteří těžká. I v tomto případě už soud rozhoduje o termínu hlavního líčení.