„Jakožto osoby v řídících funkcích Dopravního podniku Ostrava – předseda představenstva, místopředseda představenstva – v souvislosti s čerpáním účelové dotace měli v žádosti úmyslně zatajit důležité informace, či uvést nepravdivé informace. Například již zmodernizované a provozuschopné tramvaje zakomponovat do této dotace,“ popsala ve stručnosti obsah obžaloby mluvčí Krajského soudu v Ostravě Klára Krystynová s tím, že údajná škoda dosáhla bezmála čtvrt miliardy korun.

Milionové škody

„Tímto jednáním měla být Dopravnímu podniku Ostrava způsobena škoda ve výši 9,57 milionu korun a Evropské unii škoda ve výši přibližně 233 milionů korun. Tímto jednáním se měli obžalovaní dopustit zvlášť závažného zločinu dotačního podvodu a dále zvlášť závažného zločinu poškození finančních zájmů Evropské unie,“ doplnila Krystynová.

V případě prokázání viny jim hrozí trest od pěti do deseti let vězení. K údajným podvodům mělo docházet mezi roky 2009 a 2011.

Nynější vedení Dopravního podniku záležitost nechtělo komentovat. „Současné vedení DPO se k této kauze vyjadřovat nebude,“ uvedla mluvčí DPO Karolína Hřivnáč Rycková.

Podezřelé zakázky

Kauza Dědic a další ostravské korupční aféry

Případ nepřímo souvisí s kauzami vlivného ostravského podnikatele Martina Dědice, který čelí hned několika žalobám a nyní stojí před soudem.

Podle státního zástupce měl díky kontaktům s regionálními politiky ovlivnit několik zakázek městských organizací, za což údajně získal úplatky ve výši kolem třiceti milionů korun. Lobbista vinu odmítá.

Během vyšetřování jeho aktivit, které se týkaly i dopravního podniku, vyšly najevo možné tramvajové nesrovnalosti, jimiž se od úterý bude zabývat krajský soud. Podle informací Deníku není Dědic navrhován ani jako svědek.