URL adresa (https://ruski.radio.cz/yan-palah-i-ego-posledovateli-8037218) nyní figuruje v oficiálním ruském seznamu zablokovaných stránek. V podrobnostech se uvádí pouze to, že rozhodnutí zařadit stránku do registru bylo učiněno 17. května letošního roku.

Podle serveru iRozhlas.cz ruský úřad omezení přístupu zdůvodnil tím, že článek s názvem Jan Palach a jeho následovníci propaguje sebevraždy. Text připomínal čin dvacetiletého Palacha, který se v lednu 1969 upálil v centru Prahy na protest proti sovětské okupaci tehdejšího Československa.

Bezprecedentní cenzura? 

Český rozhlas se proti postupu Moskvy ohradil a mluvčí Jiří Hošna zablokování webu označil za bezprecedentní cenzuru a za útok na veškeré principy svobody projevu.

Případu si povšimla řada ruských médií. Vzhledem k tomu, že stránky vysílání používají protokol HTTPS, úřad nemohl zablokovat jen jeden konkrétní materiál, ale celý web, uvedl například server OVD-Info.