Ty dříve lákaly majitele vozu po uplynutí záruční doby mnohem nižšími cenami, nyní se však cenová hladina pomalu srovnává. Autorizované servisy mají navíc výhodu v lepším technickém vybavení. Na nedostatek práce si však žádní automechanici nestěžují, rostoucí počet aut nabízí dost příležitostí na výdělek velkým i malým firmám.

"Museli jsme se přizpůsobit zákazníkům. Ti v poslední době chtějí vůz nejen opravit, ale také třeba uklidit a umýt. Stále častěji využívají možnost pronajmout si náhradní vozidlo nebo se alespoň nechají odvézt domů," řekl šéf havířovského servisu společnosti Renault Jaromír Harth. Díky tomu se jim řidiči, kteří po ukončení záruční doby vyhledali neoficiální opravnu, začínají stále častěji vracet.

Podobné zkušenosti mají i další značkové servisy v regionu. "Nová auta jsou stále složitější, hlavní roli v nich hraje elektronika. Menší servisy většinou nemají na náročnější opravy potřebnou techniku, takže našimi zákazníky teď zůstává mnohem více lidí než dříve i po uplynutí záruky," řekl Vilém Wagner, šéf servisu vozů Škoda z ostravské společnosti AUTO Heller.

Ve velkých servisech lidé stále častěji využívají i další doplňkové služby. "Velmi populární začíná být například půjčování střešních nosičů na jízdní kola nebo boxů na lyže či zavazadla a také prohlídky vozu za symbolický poplatek," dodal Wagner.

Menší podnikatelé zkušenosti značkových servisů potvrdili, sami je ale většinou nechtěli nijak komentovat. "Práce máme pořád dost a vždycky budeme o něco levnější," řekl šéf jedné z opraven na Karvinsku, který si nepřál být jmenován. Další opraváři aut nechtěli být citováni vůbec. "Zákazníky mám z okruhu svých známých, takže o publicitu nestojím," řekli mimo jiné.