Takovou dovolenou si prožili lidé, kteří v polovině června vyrazili s cestovní kanceláří Hellas Tour na dovolenou do Řecka. Jednatel cestovky chybu přiznal. Že by však někomu vyhrožoval, to odmítá.

„Pokud to zveřejníte v novinách, budou proti vám použity příslušné právní kroky, tak si to ještě dobře rozmyslete!“ Tak těchto slov se dostalo Jiřímu Novému z Prostějova po návratu z dovolené, kterou trávil na řeckémo strově Thassos.

„Chtěli jsme si se ženou udělat radost. Vybral jsem proto jistotu – cestovní kancelář Hellas Tour orientující se na zájezdy do Řecka, se kterou mám již dobrou zkušenost z dřívější doby,“ říká Jiří Nový z Prostějova. Tentokrát se však výlet proměnil v trápení.

„Cesta bez klimatizace byla opravdu k nepřežití. Po dovolené psala manželka dopis na vedení cestovní kanceláře Hellas Tour. Nikdo na něj do dnešního dne nereagoval, nikdo z vedení cestovky se ani neráčil omluvit,“ zlobí se Petr Brantal z Olomouce.

Dvanáctidenní zájezd za šest tisíc korun přitom sliboval příjemnou cestu v moderním, plně klimatizovaném autobuse. Ta však v první polovině cesty přestala fungovat. „V jednu dobu byly teploty nad padesátkou. Když viděli řidiči utrápené pohledy hlavně starších lidí a dětí, poradili nám, ať si dáme na hlavy mokré ručníky, že to pomáhá,“ popisuje divoký průběh cesty čtyřiatřicetiletý Nový, který už nehodlal jen vyčkávat.

„Ihned jsem volal jednateli cestovní kanceláře panu Trunečkovi a řekl mu o problémech s klimatizací. Místo vlídných, omluvných slov a snaze problém vyřešit jsem se dočkal jen řevu. „Kolik je vám let? Vy nevíte nic o globálním oteplování?“ ječel do telefonu Trunečka. Do České republiky pak začali volat i další nespokojení cestující, s těmi už se však nikdo nebavil.

„Po návratu z dovolené jsem opět telefonoval, protože jsem měl sjednanou schůzku s panem Trunečkou. V sídle společnosti jsem ho však nečekaně nezastihl. Pokud prý máme stížnost, tak ji máme poslat písemně, radily nám slečny v kanceláři, což jsem také udělal,“ tvrdí Nový, kterému byla již dříve slíbena sleva dvě stě korun. „Dvě stě korun je směšná částka za špatnou cestu tam i zpět. Chci jen, aby se ti, kteří za vše mohou, k věci postavili čelem a minimálně se nám všem aspoň omluvili,“ dodává Nový. Vedení společnosti chybu přiznává, podle nich však při návratu byla klimatizacev pořádku.

„Při cestě do Řecka přestala fungovat klimatizace, za což se všem cestujícím omluvíme. Všichni také dostanou zpět odškodné ve výši dvou set korun,“ reagoval na náš dotaz, jak hodlá celou věc řešit, Tomáš Trunečka, jednatel CK Hellas Tour z Prostějova, která másvou jedinou pobočku v Ostravě. „Podle zpráv od řidičů při cestě zpět už klimatizace fungovala. A že jsem někomu vyhrožoval? To zásadně odmítám. Naopak, pan Nový mě začal po návratu z dovolené vydírat. Chtěl 1500 korun. Pokud mu je prý nedám, půjde s celou věcí do novin,“ dodal Trunečka. Odškodné získá přibližně padesátka cestujících.