Oranžové kropicí vozy vyrážejí do terénu pokaždé, kdy venkovní teplota dosáhne 25 stupňů Celsia a více. Auta jezdí v ranní i odpolední směně, obyvatelé města je mohou zahlédnout i v noci, kdy jen splachují nečistoty z cest. Hlavní pracovní nápor mají ostravské kropičky od pondělí tohoto týdne. Pokud se splní předpovědi meteorologů a počasí se ochladí, v sobotu by ostravští silničáři mohli podstatně snížit jejich nasazení.

„Máme tři okruhy. Jezdíme zkrátka tam, kde je nejvíce lidí,“ uvedl výrobní náměstek společnosti Ostravské komunikace Antonín Bína. Jeden z kropicích vozů jezdí po okruhu vedoucím po ulicích Českobratrské, Sokolské třídě, Nádražní a 28. října. Druhou kropičku mohou lidé zahlédnout v Porubě na Hlavní třídě a ulicích 17. listopadu, Opavské a Sokolovské. Třetí vozidlo vyráží na ulice Vítkovickou, Ruskou a Závodní. Ostravské komunikace používají v horkých dnech kropicí vozy hned z několika důvodů. „Jeden je, aby vodní mlha trochu vázala polétavý prach, a lidem se lépe dýchalo. Druhý důvod, který je pro nás velmi důležitý, je ten, že se asfalt, který má přes poledne možná sedmdesát nebo více stupňů, trochu ochladí, a nevyjíždějí se v něm koleje. Zároveň se splachuje prach,“ dodal Bína.

Kropení cest ale není levná záležitost. Na takzvané ozonování musejí silničáři používat pitnou vodu. Za jeden metr krychlový platí 43,5 koruny. Hodina provozu kropičky pak stojí 560 korun. Jeden den plného provozu všech tří kropicích vozů v horkých dnech tak přijde zhruba na pětačtyřicet až padesát tisíc korun.