„Vydávání časopisů jako je PRIO je zbytečné vyhazování peněz. Teď, když je to barevné, tak to bude výroba PRIO stát ještě více,“ napsal naší redakci v dopise jeden ze čtenářů z Ostravy-Poruby. Například porubské Občanské sdružení Poruba vytvořilo na svých internetových stránkách parodující rubriku PRÝJO – aneb O čem jsou občané informováni, ale v PRIO se o tom nedočtete.

Tvůrci porubského radničního periodika jsou přesvědčeni, že se kvalita měsíčníku zlepšuje. „PRIO dostalo nyní nový kabát, barevné fotografie získaly na atraktivitě. Časopis by tak měl být oživením mezi spoustou černobílých reklamních letáků, které občané Poruby dostávají do schránek. Sami mohou rozlišit, co je pro ně jako četba zajímavé, a co ne,“ uvedl místostarosta Petr Jedlička, který je členem redakční rady časopisu PRIO.

První číslo časopisu pro občany městského obvodu Poruba s názvem Porubská radnice informuje občany vyšlo poprvé v září roku 1991. Za tu dobu časopis několikrát změnil svou podobu. První čísla ve formátu A5 měla 30 stran, vycházela jednou za čtvrt roku a za cenu 3 Kčs se prodávala v trafikách a u pokladen v obchodech. V současné době má osmistránkové PRIO formát B4, vychází v nákladu 35 tisíc výtisků a občané Poruby ho bezplatně dostávají do schránek.

„Od července má PRIO nově barevnou obálku, která se přizpůsobuje současným trendům. V červenci a srpnu bude od letošního roku také místo obvyklých dvou čísel vycházet pouze jedno. Částka, která se takto ušetří, zčásti pokryje zvýšení ceny, kterou si vyžádá barevný tisk a grafické zpracování,“ uvedla mluvčí porubské radnice Petra Špornová. Další náklady zmenší i příjem z inzerce. Cena jednoho barevného vydání časopisu PRIO se zvýší o necelých devět tisíc korun bez DPH. Archiv mapující všechna čísla časopisu PRIO od roku 2002 je umístěn na webových stránkách městského obvodu Poruba.