Navrhnout výstižný název pro největší koupaliště svého druhu ve střední Evropě, které pojme až 15 tisíc návštěvníků, se loni i letos pokoušeli lidé ze všech koutů Ostravy. „Každý účastník soutěže mohl uvést až pět návrhů.

„V každém kole se soutěže zúčastnilo 200 lidí. V anketě se sešly poměrně konzervativní nápady jako je Myslivna, Porubka či Aqualand, přes xotické, jako například Havaj, Oáza, Eden, Eldoráda, až po zcela kuriózní, POLETKO – Porubské letní koupaliště či NEJKOSTŘEV – Největší koupaliště ve střední Evropě,“ sdělila Martina Gavendová, mluvčí společnosti Sareza, která je provozovatelem porubského koupaliště. Autor vylosovaného názvu měl dostat elektronickou čipovou kartu na služby společnosti Sareza, nikdo však cenu nakonec nezískal.

Po dlouhém zvažování jsme došli k závěru, že žádný z navrhovaných názvů nemá šanci se uchytit u ostravské veřejnosti. Přistoupili jsme proto pouze k ocenění snahy a vylosovali tři účastníky soutěže, které jsme odměnili několika volnými vstupy do tohoto areálu. V současné době o podobné soutěži neuvažujeme. Soutěžím jako takovým se ovšem nebráníme a v případě, že se naskytne atraktivní příležitost, rádi ji využijeme,“ doplnila Gavendová, která také krátce ohodnotila dosavadní sezonu.

„Poměrně chladný červen vystřídalo v červenci deset teplotně velmi nadprůměrných dní, které nám předchozí měsíc částečně kompenzovaly. Nicméně o víkendech, kdy bývá návštěvnost nejvyšší, se již několik týdnů po sobě ochlazuje. Doufáme, že srpen bude k vodním radovánkám příznivější,“ řekla Gavendová.

Rekord v návštěvnosti zatím nepadl. „V letošním roce jsme měli nejvyšší návštěvnost 9500 osob, což je o tři tisíce méně než loňský rekord,“ dodala Gavendová.