„Na trati Ostrava – Opava zaplatí cestující za čtvrtletní obousměrnou traťovou jízdenku v první třídě 2218 korun. Kdyby si kupoval každý měsíc traťovku do druhé třídy, přijde ho to o padesát korun dráž. Naši cestující rádi využívají oddíly první třídy v běžných rychlících, ale i v příměstských vlacích CityElefant. Za prvních pět měsíců se nám oproti stejnému období loňského roku zvedl prodej jízdenek do první třídy o 34 procent,“ uveda Luďka Hnulíková, ředitelka Odboru osobní dopravy a přepravy Českých drah.

Čtvrtletní jízdenka na stejné trati ve druhé třídě stojí 1948 korun. Třicetidenní pak 720 korun. České dráhy chtějí zřejmě tímto krokem nalákat cestující do oddílu první třídy vlaků CityElefant na trati mezi Ostravou a Opavou, které na většině spojů zatím byly poloprázdné. Vlaky CityElefant jezdí mezi Ostravou a Opavou zhruba každou druhou hodinu a jsou přípojnými vlaky na soupravy Pendolino.

U týdenních traťovek je první třída dražší o 30 procent, u měsíčních o 20 procent a u čtvrtletních o 10 procent oproti ceně druhé třídy. Mnoho cestujících, kteří denně jezdí mezi Ostravou a Opavou, využívají jízdenky integrovaného dopravního systému ODIS. Například cestující, který cestuje mezi stanicemi Opava-východ a Ostrava-Svinov a navíc využívá dvě tramvajové zóny směrem do centra města, zaplatí měsíčně za tuto jednotnou jízdenku 997 korun.