Nové jízdenky jsou určeny cestujícím, kteří chtějí každodenně dojíždět na této trati vozy první třídy. „Na trati Ostrava – Opava zaplatí cestující za čtvrtletní obousměrnou traťovou jízdenku v první třídě 2218 korun. Kdyby si kupoval každý měsíc traťovku do druhé třídy, přijde ho o padesát korun dráž. Naši cestující rádi využívají oddíly první třídy v běžných rychlících, ale i v příměstských vlacích CityElefant. Za prvních pět měsíců se oproti stejnému období loňského roku zvedl prodej jízdenek do první třídy o 34 procent,“ uvedla Luďka Hnulíková, ředitelka odboru osobní dopravy a přepravy Českých drah. Čtvrtletní jízdenka na stejné trati ve druhé třídě stojí 1948 korun, 30denní 720 korun.

České dráhy chtějí zřejmě tímto krokem nalákat cestující do oddílu první třídy vlaků CityElefant na trati mezi Ostravou a Opavou, které na většině spojů zatím byly poloprázdné. Vlaky CityElefant jezdí mezi Ostravou a Opavou zhruba každou druhou hodinu a jsou přípojnými vlaky na soupravy Pendolino. U týdenních traťovek je první třída dražší o 30 procent, u měsíčních o 20 procent a u čtvrtletních o 10 procent oproti ceně druhé třídy.

Mnoho cestujících, kteří denně jezdí mezi Ostravou a Opavou, využívá jízdenky integrovaného dopravního systému ODIS. Například cestující, který jezdí mezi stanicemi Opava-východ a Ostrava-Svinov a navíc využívá dvě tramvajové zóny do centra města, zaplatí měsíčně za tuto jednotnou jízdenku 997 korun.