PAn Michalík jezdí do Prahy sice jen třikrát čtyřikrát do měsíce, ale už se mu tato nepříjemná změna stala podruhé v krátkém čase za sebou. Podle vyjádření Českých drah musejí Pendolina projít povinně kontrolou, proto občas nevyjedou. „Pendolina najezdila už skoro tři čtvrtě milionu kilometrů a musejí na takzvané vyvazovací opravy. Během těchto oprav se kompletně rozeberou všechny podvozky soupravy, důkladně se zkontroluje naklápěcí systém vlaku a provede se řada dalších opatření tak, aby bylo možné vlaky dál provozovat,“ vysvětluje mluvčí Českých drah Ondřej Kubala.

„Po dobu vyvazovacích oprav nemáme k dispozici záložní soupravy, proto se může stát, že se cestující setkají s náhradní soupravou,“ doplnil Jiří Kolář, náměstek generálního ředitele Českých drah s tím, že se to týká spoje s odjezdem z Ostravy v 17.11 hodin a spoje s odjezdem z Prahy ve 13.26 hodin. „Náhradní vlak je sestaven z moderních vozů standardu EuroCity. Cestující dostanou v případě nasazení náhradní soupravy zcela automaticky všechny služby kategorie SuperCity,“ tvrdí Kubala.

Cestující však nesouhlasí. „Dostat zabalenou bagetu s malou plechovkou koly, kávu a noviny je sice hezké, ale já bych raději více než tři hodiny chtěl pohodlně sedět a slyšet hlášení stanic. Nevnímám to jako adekvátní náhradu. Komfort není srovnatelný,“ míní Michalík. Audiosystém byl v náhradním vlaku Euro City všem jen pro zábavu. „Polovina cestujících v mém voze se už ve druhé třetině cesty musela smát. Jednotlivá hlášení stanic byla naprosto k ničemu, protože nebylo rozumět ani slovo,“ doplňuje Michalík s tím, že s Pendolinem se to nedá srovnat.

„Při zpáteční cestě jsem si raději koupil lístek do druhé třídy a nestačil jsem se divit. Pendolino normálně jelo, jízdenka stála o 250 korun méně, hlášení bylo dobře slyšet a i celkově byla cesta pohodlnější. Paradoxně jsem tak dostal při cestě z Prahy do Ostravy kompletní servis za méně peněz,“ dodává nespokojený cestující.