„S ohledem na inflační vlivy se uvažuje o úpravě cen jízdného. Nic konkrétního v této chvíli nelze říct,“ uvedl mluvčí Dopravního podniku Ostrava Miroslav Albrecht. O kolik a které jízdenky podraží, rozhodne teprve valná hromada společnosti Koordinátor ODIS. Termín valné hromady zatím není určen. Konat se bude zřejmě v listopadu.

O kolik a které jízdenky podraží, se bude teprve jednat. Jen pro ilustraci: jízdné v ostravské městské hromadné dopravě zdražilo 1. ledna loňského roku. V průměru o osm procent se zvýšily jak ceny krátkodobých, tak dlouhodobých jízdenek. Například ceny občanských nezlevněných patnácti-, pětačtyřiceti- a šedesátiminutových jízdenek se zvýšily o jednu korunu. Největší zdražení bylo u čtyřiadvacetihodinových jízdenek pro město Ostravu, které podražilo o 25 procent.

Jízdné podražilo také letos v lednu. U krátkodobých jízdenek se zvýšila cena v závislosti na počtu zón v rozsahu od jedné do 12 korun. Například pětačtyřicetiminutová jízdenka podražila z 13 na 14 korun a šedesátiminutová ze 18 na 20 korun. U dlouhodobého jízdného se změnila cena jízdného, a to v průměru o sedm procent. Do zvýšení cen se promítlo zdražení pohonných hmot a dalších vstupů.

Provoz dopravního podniku a městské dopravy ročně stojí přes dvě miliardy korun a bez dotace měst a obcí by se neobešel. V loňském roce získal dopravní podnik dotaci z měst a obcí ve výši 995 milionů korun. Tržby z jízdenek loni činily v ostravské MHD 464 milionů korun. Dopravní podnik měl příjmy i z vedlejších aktivit, jako je například výroba tramvají.