Mnohé z nich tam přivádí zvědavost. Stavbaři však zaznamenali také výskyt zlodějů, které zajímá nehlídané „zpeněžitelné“ vybavení dálnice. „Bylo tam zaznamenáno několik krádeží kovových materiálů,“ uvedl tiskový mluvčí severomoravské policie Milan Klézl. Nelze ho uhlídat Stavbaři si stěžují na to, že takto dlouhý úsek dálnice nelze celý nepřetržitě kontrolovat. Na tento problém bylo upozorněno také Ředitelství silnic a dálnic, které však nemá možnost zjednat nápravu.

„Víme o tom, ale stále to ještě hlídá dodavatel stavby,“ uvedla mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Martina Vápeníková. Stavební firma ODS-Dopravní stavby Ostrava, která má výstavbu tohoto úseku dálnice na starost, je proti těmto návštěvníkům dálnice bezradná. „Ta trasa není z hlediska projektu oplocena a my ji nejsme schopni uhlídat. Všude na vjezdech je zákaz vjezdu a vstupu, ale tím jsou naše možnosti vyčerpány. Když se tam někdo chce svézt a chce si tam zabruslit, tak si tam, bohužel, zabruslí,“ řekl prezident stavební společnosti ODS-Dopravní stavby Ostrava Pavel Vítek.

Podle něj by museli mít stavbaři hlídky pro celých dohromady téměř 36 kilometrů silnice. „Jediné, co nás utěšuje, že už to bude jenom měsíc,“ dodal Vítek. Techničtí pracovníci podle něj „nelegání“ řidiče, cyklisty a bruslaře zastavují a upozorňují na to, že tam nemají co pohledávat. Přesto se mnoha lidem daří si dálnici v předstihu otestovat.