Roční zpoždění zavinily boje o územní rozhodnutí, které zbrzdily přípravu stavby, řekl ve čtvrtek novinářům generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic Alfréd Brunclík.
Za vybudování ostravské části dálnice, která je dlouhá 17 kilometrů, zaplatí stát 14 miliard korun. "V přepočtu na kilometr to vypadá jako velká částka, ale je třeba si uvědomit, že jsme stavěli průtah městem s 300 tisíci obyvateli, což je v Česku unikátní projekt. Stavby jsou navíc na poddolovaném území, náklady zvýšily také složité mostní estakády," upřesnil Brunclík.
Podle hejtmana Moravskoslezského kraje Evžena Tošenovského je cena dálnice zbytečně vysoká také kvůli ekologickým aktivistům. "Dálnici neprodražili politici, technici ani stavaři, ale zejména tlaky různých aktivit a jejich často nesmyslné požadavky," řekl Tošenovský. Celkem bude 80 kilometrů dlouhá dálnice z Lipníku nad Bečvou až k hranicím s Polskem stát 58 miliard korun, hotova až ke státním hranicím by měla být v roce 2010.