Polský kamion zablokoval před dvěma týdny křižovatku pod Frýdlantskými mosty u ředitelství Dopravního podniku Ostrava v centru města Ostravy. Porouchaný náklaďák tam zatarasil v dopoledních hodinách silniční dopravu i provoz tramvají na více než hodinu. Vyprostit ho museli hasiči. Další nákladní vůz s vlekem se minulý týden ve středu „zasekl“ na spojce mezi ulicemi 28. října a Sokola Tůmy v obvodu Mariánské Hory a Hulváky.

„Nevybral ostrou zatáčku, vjel do trávy a zapadl. Řidič se chtěl totiž vyhnout silnici s nízko rostoucími větvemi stromů, které by mohly poškodit plachty vozidla, proto chtěl využít úzkou spojku ulic 28. října a Sokola Tůmy. Zpět na komunikaci jej hasičská tatra vytáhla na tyči,“ uvedl mluvčí moravskoslezských hasičů Petr Kůdela.

Jak to je s provozem nákladní aut a kamionů v Ostravě? Řidiči těchto vozů se musejí řídit dopravními značkami, ne všude mají vjezd povolený. „Řidiči poznají na křižovatkách z návěstí, že tam nesmějí vjet,“ uvedl vedoucí odboru dopravy ostravského magistrátu Jiří Tichý. Šofér polského kamionu, jehož vůz se porouchal v křižovatce při odbočení na Poděbradovu ulici, měl štěstí v tom, že se nacházel na místě, kde je provoz kamionů povolen. Odbočení doleva z ulice 28. října směrem od Frýdlantských mostů na Poděbradovu ulici až po Bauhaus je totiž povolené. Dále už kamiony ale nesmějí. Do centra mohou zajet ještě po další trase, a to od křižovatky Mariánskohorské a Nádražní ulice dále po Nádražní na Valchařskou ulici k místním průmyslovým firmám.

Oblastí se zákazem vjezdů pro těžké kamiony je v Ostravě více. Neprůjezdná pro ně je například Opavská ulice v Ostravě-Porubě. Opět platí pro řidiče pravidlo, že se musejí řídit dopravními značkami. UVÍZL. Polský kamion se před dvěma týdny porouchal přímo v křižovatce ulic 28. října a Poděbradovy, kde zablokoval dopravu.