Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Dopravní problémy brzdí rozvoj kraje, odborníci se pokoušejí najít řešení

OSTRAVA - Mezinárodní konference Transport se uskuteční v Ostravě ve dnech 20. a 21. listopadu už pojedenácté

12.11.2007
SDÍLEJ:

Zástupci měst a obcí, institucí i odborníci na řešení dopravních problémů se setkají v Ostravě na konferenci Transport.Foto: Archív

S velkými investicemi, které do regionu přišly, je nutné urychlit modernizaci silnic i železnice. Podle odborníků jde zejména o hlavní silniční i železniční tah na Slovensko, který je důležitý nejen kvůli budoucí spolupráci automobilek Hyundai v Nošovicích a Kia v Žilině, ale i pro další rozvoj velkých podniků i menších firem v regionu. Zásadní je ale také například napojení D 47 na polskou autostrádu A1, výstavba obchvatu Frýdku-Místku či napojení Karviné na páteřní silniční síť.

Těmito a mnoha dalšími tématy se bude zabývat mezinárodní konference Transport, kterou 20. a 21. listopadu uspořádá v Ostravě Sdružení pro rozvoj Moravskoslezského kraje. Konference se uskuteční letos už po jedenácté, finančně ji podporují Moravskoslezský kraj, statutární město Ostrava a Zlínský kraj. Generálním marketingovým partnerem je Tchas. Přijedou na ni odborníci na dopravu a logistiku včetně ministrů dopravy, hejtmanů krajů či představitelů Evropské komise. Na letošním ročníku budou zhruba tři stovky účastníků. Modernizace silnic I/11 – I/57, které vedou od polských hranic přes Krnov, Opavu, Ostravu, Třinec až ke slovenským hranicím a v některých úsecích jsou už neúnosně přetížené, je nezbytností. Jejich stavem je totiž limitován rozvoj celého regionu. „Je proto nutné zařadit komunikace I/11 – I/57 s kapacitním napojením na Slovensko mezi priority v rámci celé republiky. Dále musíme se slovenskou stranou dohodnout urychlení výstavby návazné komunikace na Žilinu a stanovit krizový harmonogram výstavby I/11 – I/57 k řešení prioritních etap, legislativních souvislostí, finančních zdrojů a s určením zodpovědností,“ vysvětlil generální ředitel Sdružení pro rozvoj Moravskoslezského kraje Miroslav Fabian. Krajská hospodářská komora Moravskoslezského kraje společně s městem Třinec, Třineckými železárnami a Sdružením pro rozvoj Moravskoslezského kraje připravili možný návrh řešení složité a v současnosti už neúnosné dopravní situace.

„Dopravní spojení mezi Moravskoslezským a Žilinským krajem musí odpovídat jejich hospodářským potřebám a garantovat kvalitní dopravní dostupnost pro jejich rozvoj,“ uvedl k tématu náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje Pavol Lukša.. Historické, konstrukční a provozní parametry hlavního tahu na Slovensko totiž už dávno neodpovídají současnému dopravnímu zatížení. To se navíc bude dále ještě zvyšovat. Silnice I/11 má už dnes téměř stejné zatížení jako dálnice. Z měření intenzity dopravy například v úseku mezi Třincem a Vendryní vyplývá, že kamionová doprava v průběhu dvou let v tomto úseku narostla o téměř padesát procent. „Předpokládá se, že v roce 2010 dojde v tomto úseku k dalšímu výraznému zvýšení intenzity silničního provozu, které současný profil komunikace už nebude schopen přenést jinak, než za cenu dopravních zácp a velkých časových zdržení,“ dodal dále Lukša. S tím je spojena zátěž pro dotčené obce a města, větší nehodovost, zvýšení škodlivých emisí ve vzduchu a logistické problémy významných podniků a firem.

Investice Hyundai a Kia výrazně zvýší také nárůst dopravy na železnici, zejména na třetím tranzitním železničním koridoru v úseku Dětmarovice-Slovensko. Nutné je proto modernizovat III. tranzitní železniční koridor v úseku mezi Dětmarovicemi a slovenskou hranicí a také napojit na železnici hlavní průmyslové zóny.

12.11.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ivo Vondrák.

ON-LINE rozhovor s Ivo Vondrákem, hejtmanem a krajským lídrem ANO 2011

hokej HC Aukro Berani Zlín  - HC Vítkovice Rivera
23

Lev pomohl hattrickem ukončit dvouleté zlínské prokletí

Kampaň vrcholí. Zaorálek se pustil do Babiše i v Bohumíně

/FOTOGALERIE/ Ministr zahraničí Lubomír Zaorálek nenechal ani na mítinku v Bohumíně na Andreji Babišovi niť suchou: V této zemi se nevyplatí pracovat. Lepší je být rentiér.

OBRAZEM: Třinec má obchvat, jeden úsek ale chybí

Třinec – Jedenáct let poté, co se stát zavázal postavit obchvat Třince, přišel zlomový den pro celý region. Nová silnice mezi třineckou částí Nebory a Bystřicí se v úterý otevírá motoristům.

Ostrava 2067. Vzkazy v truhle pro budoucí generace

Město Ostrava připravilo společně s Kulturním centrem Cooltour jako součást oslav 750. výročí první písemné zmínky o své existenci poselství do budoucnosti s názvem Ostrava 2067. Tím je dřevěná truhla, do níž dnešní Ostravané umístí své „vzkazy budoucím generacím“. Truhla bude otevřena za 50 let při oslavách 800. výročí města Ostravy.

Aleš Juchelka o Kalouskovi a Babišovi: Jsou si dost podobní, mají buldočí povahy

/ROZHOVOR, FOTOGALERIE/ Oblíbený moderátor a současně politik Aleš Juchelka má za sebou zkušenost spolupráce s Miroslavem Kalouskem i Andrejem Babišem. V rozhovoru pro Deník nesrovnával jen jaká byla. Má za sebou také jedno z nejtěžších období v životě, kdy se musel vypořádat se smrtí svého těžce nemocného syna Olivera. Přesto v sobě našel sílu a odvahu jít v životě dále.    

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení