Publikace i drobné upomínkové předměty budou podle náměstka hejtmana Moravskoslezského kraje Pavla Drobila poskytovány zdarma. Sloužit mají jak turistům, tak podnikatelům a obyvatelům kraje. „Propagační materiály v jednotném stylu jsme nechali vyrobit v pěti jazykových mutacích,“ uvedl Drobil.

Mezi publikacemi je například sto tisíc map pamětihodností a významných míst či 200 tisíc letáků představujících region. Další mapy jsou zaměřeny na cyklisty či zimní sporty. Jiné materiály se věnují tipům na rodinné výlety. „Ze všech dosavadních statistických šetření jasně vyplývá, že nejpočetnější skupinou turistů jsou právě rodiny s dětmi,“ řekl Drobil. Kraj proto nechal vyrobit i tisíce upomínkových předmětů, jako jsou balonky, pastelky či pexeso, které by měly pobavit zejména děti.

Nové propagační materiály jsou součástí kampaně pro zlepšení image kraje. Ta má změnit zažitou představu lidí z jiných regionů, kteří si severní Moravu a Slezsko spojují hlavně s těžkým průmyslem, nezaměstnaností či sociálními problémy. Celkové náklady na komunikační kampaň jsou zhruba patnáct milionů korun a ze tří čtvrtin je financována z fondů Evropské unie.

Propagační materiály o Moravskoslezském kraji nejsou k mání jen v tuzemsku, na třicet tisíc jich kraj před časem poslal i do Nizozemska a současně tam organizoval i kampaň s cílem zvýšit počet návštěvníků přijíždějících do regionu Moravy a Slezska právě z této země. První odezvy kampaně se už dostavily - holandská cestovní kancelář nově zařadila Moravskoslezský kraj do své nabídky turistických destinací.