Tam je situace opačná, i když na ni zatím mohou auta vjet i bez dálniční známky. Po novém sedmnáctikilometrovém úseku dálnice D 47 jezdí aut velmi málo. Důvod? Pro mnoho motoristů je v současné podobě nepraktická. Na novou dálnici mohou řidiči najet jen z Rudné ulice v Ostravě a vyjedou z ní v Bohumíně, nebo opačně. Takových řidičů není mnoho. Například lidé, kteří chtějí cestovat z centra Ostravy do Bohumína, raději nadále jezdí „starou cestou“, která je pro ně časově přijatelnější. Pokud by chtěli cestovat po dálnici, museli by se na ni dostat z centra města přes Rudnou ulici, protože dálniční přiváděče zatím nefungují.

My jsme ve čtvrtek 6. prosince pro ilustraci provoz na dálnici změřili po osmé hodině ranní. Během námi sledovaných deseti minut projelo po dálnici v jednom směru 21 aut. To je průměrně jedno auto za půl minuty. V noci je dálnice téměř prázdná. „Ve středu okolo deváté hodiny večer jsem jela po dálnici z bohumínského aquaparku domů do Ostravy. Po dálnici jsem jela sama, v mém směru nejelo žádné další auto,“ popsala své zkušenosti z dálnice řidička Jaroslava Chlebnická.

Vše se ale změní, až začnou fungovat další úseky dálnice směrem z Ostravy na Lipník nad Bečvou. Teprve potom začne dálnice plnohodnotně fungovat. Své sehraje také spuštění ostravských dálničních přiváděčů.

Prvním z nich bude takzvaná prodloužená Rudná ulice, která by se měla začít stavět příští rok.

Druhý přivaděč spojí v Ostravě s dálnicí Mariánskohorskou ulici. Ten bude hotový za dva roky.

Třetí přivaděč se jmenuje prodloužená Místecká, jeho výstavba začne začátkem příštího roku, a potrvá dva až tři roky. Čtvrtý přiváděč bude v Bohumíně, s vazbou na úsek Bohumín - státní hranice. Zatím se nestaví, hotov bude zřejmě na přelomu let 2009 a 2010.