Zapůjčila je z Německa a už v pátek podobnou show bavila lidi v centru Brna. „V zimě na nás všechny působí nedostatek denního světla, jsme unavení, ospalí, energie nám klesá. Chtěli jsme proto tímto způsobem prodloužit lidem den,“ vysvětlila motivy akce marketingová ředitelka společnosti Pinelli Kamila Viková.

Jeden balon o průměru čtyř metrů kolem sebe vytváří v okruhu šedesáti metrů intenzitu denního světla. Využívají je především filmaři, fotografové a tvůrci reklam při natáčení záběrů, které potřebují denní světlo nebo silné nasvícení. Balony jsou plněny heliem, které je nadnáší, uvnitř mají deseti až patnácti tisíci wattové žárovky.

Akcí návštěvníky provedl televizní moderátor Aleš Juchelka. Ten přiznal, že nedostatek světla v současné době má rozhodně vliv na jeho náladu. „Ráno, když vstávám kolem šesté sedmé hodiny, je tma stejně jako když přijdu vpodvečer domů. Mívám z toho melancholický pocit,“ řekl Juchelka.

Procházejícím lidem se akce líbila. „Ty balony jsou úplně úžasné, hned jsem si toho všimla, je to moc krásné,“ konstatovala Martina Páková z Havířová, která přijela do Ostravy užít si vánoční atmosféru. Také ona přiznává, že současné počasí se odráží i na její náladě. „Trošičku to určitě ubírá na energii, ale člověk se s tím musí poprat. Nemůže si říct, že když už je ve čtyři tma, tak nebude nic dělat. I toto roční období je krásné,“míní Páková.

Další z návštěvnic má na podzimní a zimní deprese zase jiný recept. „Momentálně jsem těhotná, takže deprese nemám,“ svěřila se Martina Balakyová. Z

Ostravy přesune firma balony do Plzně a akce vyvrcholí v Praze v den zimního slunovratu.