Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nová držadla ve vozidlech se nezamlouvají každému

Ostrava - Reklamní plastová držadla, která se objevují ve vozidlech ostravské městské hromadné dopravy, vzbuzují u cestujících rozporuplné reakce. Zatímco lidem s nižším vzrůstem vyhovují, některým vyšším cestujícím překážejí.

18.1.2008
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Miroslav Kucej

„Ta plastová držadla mám ve výši obličeje, takže jim pořád musím uhýbat, když se houpou, aby mě nebouchala. Navíc se za ně nedá pořádně držet, protože při každém cuknutí tramvaje v ruce uhýbají. To bych se za ně musel pověsit. Mnohem bezpečnější je pro mě držet se za vodorovnou tyč,“ postěžoval si cestující Jiří Vltava. Připustil však, že pohodlnější mohou být tato držadla pro cestující s menším vzrůstem.

Dopraváci o stížnostech některých cestujících na nová držadla vědí. „Ohlasy jsou obojího druhu. Jsou i cestující, především menšího vzrůstu, kteří přivítali novou možnost držení se ve vozidlech, kdy na vodorovná madla pod stropem nedosáhli. Teď se jim zvýšila možnost držení ve vozidlech. Menší lidé to ocení,“ uvedl mluvčí Dopravního podniku Ostrava Miroslav Albrecht. Plastová držadla jsou podle něj řádně schválena. „Tato madla, která používáme, jsou schválena jak pro použití v drážních vozidlech, to znamená Drážním úřadem, tak pro použití v silničních vozidlech Ústavem pro silniční a městskou dopravu,“ dodal.

Držadla podle něj mají dvě funkce – mají sloužit cestujícím na držení a také jsou nosičem reklamy, ze které má dopravní podnik zisk. Cestujícím vyššího vzrůstu, pro které jsou plastová držadla nepohodlná, doporučil, aby používali vodorovné tyče u stropu tramvaje. „Vyšší lidé se mohou chytit vodorovného madla přímo. Těžko můžeme mít ve vozidlech několik úrovní vodorovných madel. Proto tam jsou tato plastová držadla,“doplnil Albrecht.

Stejná plastová držadla využívají ve svých vozidlech také další dopravní podniky v České republice. Také ony o jejich „neoblibě“ u části cestujících vědí. Například podle ředitele Dopravní společnosti Zlín – Otrokovice Josefa Kocháně je jejich používání pro dopravní společnost jednoznačným ekonomickým přínosem. Loni totiž reklama na nich vydělala okolo půl milionu korun.

18.1.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ivo Vondrák.

ON-LINE rozhovor s Ivo Vondrákem, hejtmanem a krajským lídrem ANO 2011

hokej HC Aukro Berani Zlín  - HC Vítkovice Rivera
22

Lev pomohl hattrickem ukončit dvouleté zlínské prokletí

Kampaň vrcholí. Zaorálek se pustil do Babiše i v Bohumíně

/FOTOGALERIE/ Ministr zahraničí Lubomír Zaorálek nenechal ani na mítinku v Bohumíně na Andreji Babišovi niť suchou: V této zemi se nevyplatí pracovat. Lepší je být rentiér.

OBRAZEM: Třinec má obchvat, jeden úsek ale chybí

Třinec – Jedenáct let poté, co se stát zavázal postavit obchvat Třince, přišel zlomový den pro celý region. Nová silnice mezi třineckou částí Nebory a Bystřicí se v úterý otevírá motoristům.

Ostrava 2067. Vzkazy v truhle pro budoucí generace

Město Ostrava připravilo společně s Kulturním centrem Cooltour jako součást oslav 750. výročí první písemné zmínky o své existenci poselství do budoucnosti s názvem Ostrava 2067. Tím je dřevěná truhla, do níž dnešní Ostravané umístí své „vzkazy budoucím generacím“. Truhla bude otevřena za 50 let při oslavách 800. výročí města Ostravy.

Aleš Juchelka o Kalouskovi a Babišovi: Jsou si dost podobní, mají buldočí povahy

/ROZHOVOR, FOTOGALERIE/ Oblíbený moderátor a současně politik Aleš Juchelka má za sebou zkušenost spolupráce s Miroslavem Kalouskem i Andrejem Babišem. V rozhovoru pro Deník nesrovnával jen jaká byla. Má za sebou také jedno z nejtěžších období v životě, kdy se musel vypořádat se smrtí svého těžce nemocného syna Olivera. Přesto v sobě našel sílu a odvahu jít v životě dále.    

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení