„Ta plastová držadla mám ve výši obličeje, takže jim pořád musím uhýbat, když se houpou, aby mě nebouchala. Navíc se za ně nedá pořádně držet, protože při každém cuknutí tramvaje v ruce uhýbají. To bych se za ně musel pověsit. Mnohem bezpečnější je pro mě držet se za vodorovnou tyč,“ postěžoval si cestující Jiří Vltava. Připustil však, že pohodlnější mohou být tato držadla pro cestující s menším vzrůstem.

Dopraváci o stížnostech některých cestujících na nová držadla vědí. „Ohlasy jsou obojího druhu. Jsou i cestující, především menšího vzrůstu, kteří přivítali novou možnost držení se ve vozidlech, kdy na vodorovná madla pod stropem nedosáhli. Teď se jim zvýšila možnost držení ve vozidlech. Menší lidé to ocení,“ uvedl mluvčí Dopravního podniku Ostrava Miroslav Albrecht. Plastová držadla jsou podle něj řádně schválena. „Tato madla, která používáme, jsou schválena jak pro použití v drážních vozidlech, to znamená Drážním úřadem, tak pro použití v silničních vozidlech Ústavem pro silniční a městskou dopravu,“ dodal.

Držadla podle něj mají dvě funkce – mají sloužit cestujícím na držení a také jsou nosičem reklamy, ze které má dopravní podnik zisk. Cestujícím vyššího vzrůstu, pro které jsou plastová držadla nepohodlná, doporučil, aby používali vodorovné tyče u stropu tramvaje. „Vyšší lidé se mohou chytit vodorovného madla přímo. Těžko můžeme mít ve vozidlech několik úrovní vodorovných madel. Proto tam jsou tato plastová držadla,“doplnil Albrecht.

Stejná plastová držadla využívají ve svých vozidlech také další dopravní podniky v České republice. Také ony o jejich „neoblibě“ u části cestujících vědí. Například podle ředitele Dopravní společnosti Zlín – Otrokovice Josefa Kocháně je jejich používání pro dopravní společnost jednoznačným ekonomickým přínosem. Loni totiž reklama na nich vydělala okolo půl milionu korun.