Jak dlouho trvá, než se člověku podaří odeslat doporučený dopis a zaplatit složenku? Deník testoval rychlost České pošty. V Ostravě si vybral frekventovanou pobočku na Poštovní ulici v centru města. Výsledek? Docela uspokojivý.

S dopisem a složenkou jsme vstoupili do nedávno rekonstruované budovy v úterý 6. května ve 13 hodin. Nechali jsme si vyjet lísteček s číslem a čekali, až na nás přijde řada. Po osmi minutách čekání jsme už poštu spokojeně opouštěli. Dopis navíc dorazil do Prahy k rukám adresáta do čtyřiadvaceti hodin.

V nekonečně dlouhých frontách jsme tedy čekat nemuseli. Zkušenosti oslovených lidí už ale vždy tak růžové nejsou. „Chodím na poštu v centru Ostravy s pracovními zásilkami v odpoledních hodinách a je to hrůza. Obvykle je přede mnou tak čtyřicet lidí a já tvrdnu ve frontě zhruba půl hodiny. Okýnek je tam spousta, tak by je taky mohli ve špičce všechna otevřít,“ stěžovala si nám například Veronika Langrová.

Další Ostravané si dále stěžovali především na práci menších pošt v krajském městě. K nejkritizovanějším v tomto ohledu patřila pobočka, pod kterou spadá lidnaté sídliště na Fifejdách.

„V centru člověk přijde na řadu poměrně rychle, ale na Fifejdách je to úplná katastrofa. Na spoustu zákazníků tam mají všehovšudy tři okénka, z toho jedou dvě, a někdy dokonce jen jedno. Dav lidí se mačká v řadě v malé místnosti, kde se většinou nedá vůbec dýchat. Když mám jít něco vyřídit tam, tak z toho mám předem trauma,“ sdělil k tématu Deníku muž, který si nepřál zveřejnit své jméno.

A co na takovouto kritiku pošta říká? Vyjádření přímo od vedoucích pracovníků z Ostravy se nám získat nepodařilo. Odkázali nás totiž na tiskové oddělení v Praze.

Mluvčí Dita Václavíková pak mohla logicky přijít jen s vcelku obecnou větou na obhajobu České pošty. „Nemám pocit, že by odbavování našich zákazníků bylo pomalé. Samozřejmě existují špičky, kdy se zákazníci kumulují. Většinou je to třeba při výdeji důchodů. Když bychom ale kvůli krátkodobé špičce přidali k okýnkům deset lidí, tak by většinu dne neměli co dělat, což nejde. Musíme také myslet ekonomicky. Na velké pošty se ale třeba snažíme instalovat lístečkový systém, který zlepšuje obslužnost,“ vyjádřila se závěrem k problematice Václavíková.