Bez komplikací. Tak probíhá podle stavařů demolice původního mostu na ulici Českobratrské v centru Ostravy. A to přesto, že pod ním vede vytížená železniční trať. Zbourán by měl být do konce června. „Práce jsou kvůli elektrifikované trati trochu náročnější, ale přímo výluky nejsou potřeba. Mostovku jsme sundávali během víkendu v noci, takže stačila jen mírná omezení provozu na železnici,“ sdělil jeden z dělníků.

Nyní je podle jeho dalších slov na řadě sundávání středového pilíře a jedné mostní pěry. Druhá opěra zatím zůstane zachována, protože na ní drží parovod. Dolů proto půjde až ve chvíli, kdy se začne stavět jižní most.

Ten má z Českobratrské ulice udělat čtyřproudovou komunikaci v celé její délce. Jeho realizace je ale zatím ve stadiu příprav. Řidiči si tedy na ten pravý komfort ještě nějaký ten rok počkají. „Hotové už jsou projektová příprava takzvaného jižního mostu i územní řízení. Vše je tedy nachystáno tak, aby v příštím roce mohla začít jeho výstavba. Dokončen by pak mohl být v roce 2011,“ vysvětlil na nedávném otevírání Českobratrské Pavol Lukša, náměstek moravskoslezského hejtmana pro oblast dopravy.

Závěrem ještě doplnil, že po dokončení druhého mostu se sice definitivně projeví celé kouzlo nyní zprovozněného úseku, ten však podle něj už teď přivádí řidiče do centra města mnohem pohodlněji než dříve.

Starý most na ulici Českobratrské mizí doslova před očima. Bourání, které nemá vliv na dopravní situaci, by mělo trvat do konce června.