„Viděl jsem, jak po Českobratrské ulici projíždí trolejbus, ale ještě dříve, než minul křižovatku, se v protisměru rozjely tramvaje a poté i vozidla. Ke kolizi zatím naštěstí nedošlo. Nejprve jsem si myslel, že chybu udělal nepozorný řidič trolejbusu. Když se to ale v následujících dnech opakovalo, pochopil jsem, že je to v něčem jiném,“ uvedl jeden ze čtenářů s tím, že tato situace nastává občas v době odpolední špičky.

„Žádná takové informace se k nám zatím nedostala. Podnět ale samozřejmě prověříme, a pokud se potvrdí, přijmeme opatření,“ řekl technický náměstek Ostravských komunikací Miloš Novák. Koordinaci světelné signalizace zajišťuje smluvní firma z Brna, na kterou se již Ostravské komunikace obrátily.

Zmíněná křižovatka je specifická tím, že se zde kříží trolejové vedení tramvají a trolejbusů. „To pro trolejbusy znamená určitá rychlostní omezení,“ uvedl mluvčí Dopravního podniku Ostrava Miroslav Albrecht, podle kterého by to však nemělo hrát významnou roli.

Trolejbusy a autobusy mířící do centra Ostravy mají před křižovatkou speciální silniční pruh. Nejsou řízeny klasickými semafory, ale zvláštní světelnou signalizací určenou jen pro ni. Ta jim umožní průjezd až ve chvíli, kdy souběžně jedoucí vozidla mají červenou. Důvodem je skutečnost, že za křižovatkou se oba pruhy sbíhají a hrozilo by její „ucpání“.

„Ten interval určený k průjezdu se mi zdá pro autobusy a trolejbusy krátký,“ dodal čtenář, který se pozastavil i nad dalším problémem, který znamená komplikace pro pěší.

„Nejen mně, ale i dalším lidem se stalo, že dlouhé minuty čekali na zelenou, aby mohli přejít Českobratrskou ulici ve chvíli, kdy na Nádražní ulici měla vozidla i tramvaje zelenou. Před rekonstrukcí křižovatky svítila přes Českobratrskou zelená. Teď ale musíme nepochopitelně čekat. Dopředu se nedá vystopovat, jak se semafory zachovají. Je to nepravidelné. Nepomohlo ani mačkání tlačítka u přechodu,“ uzavřel čtenář.