Čeští řidiči spoléhají na asistenční služby a vědí, kam se obrátit při řešení krizových situací. Vyplývá to z průzkumu agentury Ipsos Tambor.
Dvě třetiny dotazovaných řidičů by při poruše na dálnici volaly asistenční službu. Řidiči tvrdili, že by dokázali bez problémů najít kontakt na asistenční službu, kterou jim doporučila pojišťovna či leasingová společnost.
Průzkum také ukázal, že pouze třetina řidičů by při poruše vozidla na dálnici nejdříve zapnula výstražná světla a umístila výstražný trojúhelník. „Je zarážející, že řidiči stále podceňují význam výstražných světel, trojúhelníků a reflexních vest,“ komentoval výsledky průzkumu Radek Jalůvka z agentury, která ho prováděla. Právě výstražná znamení mohou totiž podle něj předejít dalším krizovým situacím.
Své zkušenosti s asistenční službou má desetina obyvatel republiky. Dotazovaní většinou uváděli, že jejich zkušenosti jsou dobré. „Vždycky vše proběhlo v pořádku. Dvakrát mi poradili přes telefon a pomohlo to,“ uvedl jeden z dotazovaných.
Někteří řidiči se však obávají vysokých cen a dlouhé čekací doby. „Jednou jsem volala asistenční službu mé pojišťovny. Řekli mi, že musím počkat. Pomoc dorazila za tři hodiny a cena byla zcela neúnosná,“ argumentovala jedna z řidiček.
V České republice je velký počet asistenční služeb. Ze společností poskytujících tyto služby je nejznámější Autoklub Bohemia Assistance a Ústřední Automotoklub.
Lucie Letáčková