Až do nedávné rekonstrukce tohoto dopravního uzlu zelený panáček naskakoval automaticky ve chvíli, kdy souběžně jedoucí vozidla měla také zelenou. Poté však nový systém umožnil přejití jen po zmáčknutí. Mnoho chodců však tuto změnu nezaregistrovalo a zmateně čekalo na chodnících, případně vcházelo do vozovky na červenou. Po upozornění našich čtenářů provedly Ostravské komunikace mírnou úpravu.
„Toto nastavení již bylo odstraněno a v současné době v pracovních dnech v době od 7 hodin do 17.30 hodin je pro chodce volno trvalé a není třeba signalizaci mačkat,“ uvedl náměstek ostravského primátora Vojtěch Mynář, který však současně odmítl další výtku čtenářů. Ti upozornili na skutečnost, že některé trolejbusy ve směru k Husovu sadu nestihnout včas projet křižovatkou. Podle svědků se trolejbusy zadní části nacházely v křižovatce ve chvíli, kdy se v protisměru začaly rozjíždět tramvaje. Dokonce mělo docházet k situacím, kdy se trolejbus nacházel na přechodu směrem blíže k centru města ve chvíli, kdy již pěším svítila zelená.
„Z kontroly vyplynulo, že mezičas mezi vyjetím autobusu nebo trolejbusu a najetím tramvaje do křižovatky je v souladu s platnou normou, kterou v roce 2006 schválilo ministerstvo dopravy. Z několikadenního pozorování provozu na zmíněné křižovatce je zřejmé, že v současné době není třeba tento interval prodlužovat,“ vysvětlil Mynář.