Na poruchu upozornila údržbu tunelu signalizace. „Uzavřen byl od dvou v noci do půl deváté ráno,“ uvedl Jiří Pátra z policejního dálničního oddělení v Ostravě. Co způsobilo, že protipožární zařízení bylo nefunkční, zatím nevěděl. „Na zjištění se právě pracuje,“ poukázal. Pátra přiznal, že se jednalo o první poruchu, která „odstavila“ moderní dálniční tunel mimo provoz. „Kvůli běžné údržbě třeba byl mimo provoz jeden pruh. Ale celý tunel byl skutečně zavřen poprvé.“

Co přesně s protipožární elektrosignalizací není jasné. Jaroslav Průša, vedoucí správy a údržby daného úseku dálnice D47, nechtěl nic říct. „Tunel byl uzavřen jen v nočních hodinách,“ pouze prohlásil a pro další informace odkázal k tiskové mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Martině Vápeníkové. Podle ní došlo k výpadku přenosových tras na signalizaci. „Na dispečinku to hlásilo, že je vše v pořádku, u hasičů zase závadu,“ popsala. Poruchu ale označila za pouze drobnou vadu. „Protože doprava tunelu se řídí přísnými bezpečnostními pravidly, museli jsme ve spolupráci s dálniční policií tunel uzavřít,“ vysvětlila Vápeníková.

O tunelu hovořili stavbaři ještě před jeho otevřením jako o bezpečném místě. „Při stavbě byla věnována velká pozornost otázce bezpečnosti, takže tunel vyhovuje nejpřísnějším evropským kritériím,“ uvedl mimo jiné při slavnostním otevření tunelu vedoucí projektu Břetislav Polák ze společnosti Metrostav.