Tři a půl kilometru dlouhá vzletová a přistávací dráha ostravského letiště je opět v provozu. V těchto dnech totiž skončila její devítiměsíční rekonstrukce, která zahrnovala mimo jiné kompletní výměnu světelného a navigačního zařízení, opravy prahů dráhy, výměnu elektroinstalací i potřebných zdrojů energie.

„Celý projekt byl náročný zejména proto, že probíhal za plného provozu letiště. Uzavírali jsme vždy část dráhy, abychom mohli udělat patřičné úpravy a zároveň neohrozili plynulost provozu a bezpečnost cestujících,“ řekl ředitel letiště Lubomír Vavroš.

Následující dva měsíce bude letiště ověřovat nově instalované technologie a projde nutným schvalovacím procesem. Od podzimu letošního roku se pak stane po pražské Ruzyni druhým letištěm v republice, které bude moci fungovat i za podmínek nízkých dohledností. „

Úpravy byly nutné zejména pro zajištění provozu v případě nízkých dohledností, což je důležité pro lety do dálkových destinací, kdy počasí může hrát významnou roli,“ vysvětlil ještě Vavroš.

Investici ve výši téměř 115 milionů korun financovalo mošnovské letiště z vlastních zdrojů. Další investice za více než deset miliard korun má pak v plánu vlastník letiště, tedy Moravskoslezský kraj.

V nejbližších letech by tak mělo v Mošnově vyrůst nové bezpečnostní centrum, železniční terminál, hotel nebo obchodně-administrativní komplex.

„I přes provozní omezení došlo v loňském roce ke zvýšení počtu odbavených cestujících o bezmála jedenáct procent oproti roku předloňskému, což je dvojnásobek průměrného růstu výkonů v rámci Evropy,“ podotkla ještě závěrem mluvčí letiště Michaela Kubešová.