Bouře byla provázená silnými poryvy větru, kterým nedokázaly čelit stromy podél trati. Ty poškodily troleje a zastavily všechny vlaky, včetně expresů.

Například Pendolino z Prahy muselo několik kilometrů před Ostravou zastavit ve Studénce. V této stanici ho dostihlo druhé Pendolino. Jiné vlaky v opačném směru zůstaly v Ostravě, nebo vůbec nevyjely. Rychlík ze slovenské Žiliny do Prahy měl po dvacáté hodině zpoždění 240 minut. Přibližně stejné zpoždění nabral i rychlík do polského Krakova. jen o něco méně, přesně 214 minut, mělo zpoždění Pendolino jedoucí z Ostravy do Prahy.

Železničáři se ve spolupráci s hasiči snažili trať zprůjezdnit. Po dvacáté hodině byla průjezdná jedna kolej. Před jednadvacátou hodinou se vlaky podařilo střídavým způsobem zablokovaným úsekem provézt. Zpoždění u ostatních spojů se pak dařilo omezit na minimum.

Hasiči měli v souvislosti s bouřkou napilno.

"Nejčastěji museli hasiči odstraňovat stromy přes silnice a jednou přes koleje na železniční trati mezi stanicemi Studénka a Jistebník (okres Nový Jičín). V Ostravě-Porubě čerpali vodu ze sklepa a výtahové šachty obytného domu. V okrese Ostrava zasahovali osmkrát, na Novojičínsku pětkrát, po jednom zásahu měli na Opavsku a Karvinsku. K prvnímu zásahu vyjeli po půl šesté, k poslednímu z uvedených zásahů ve 20.30 hodin. Na železniční koleje mezi Studénkou a Jistebníkem spadla dubová větev, kterou odstraňovali drážní hasiči. Vlaková doprava byla v obou směrech uzavřena zhruba dvě hodiny do 20 hodin, kdy byla jedna kolej zprůjezdněna," uvedl krátce před jednadvacátou hodinou mluvčí krajských hasičů Petr Kůdela.