Stavba třetí části obchvatu Českého Těšína trvala osmadvacet měsíců a díky jejímu zprovoznění je zcela odkloněna tranzitní doprava mimo město. Nová silnice odlehčí nejen Českému Těšínu, ale i Třinci. Třinecké železárny a blízká průmyslová zóna Baliny jsou takto napojeny na kvalitní silnici, která zejména nákladní dopravu pohodlně vyvede na rychlostní komunikaci R 48 směrem na Frýdek-–Místek.

„Konečně!“ prohlásil českotěšínský místostarosta Stanislav Folwarczny při včerejším krátkém projevu u příležitosti přestřižení pásky přímo na místě. Připomněl, že ještě před patnácti lety stály kamiony směřující do Polska na Střelniční ulici v centru města a to, že by jednou mohly zcela míjet město, se nikomu ani nesnilo. „Město už kompletní obchvat moc potřebovalo. Zejména obyvatelé sídliště Svibice si oddechnou, hluk a oblaka výfukových plynů z kamionů jsou až na výjimky minulostí,“ řekl Folwarczny.

Podle Folwarczného zbývá ještě vyřešit tranzit ve směru Karviná - Třinec a opačně. „Tam ještě situace není zdaleka ideální. V Karviné je průmyslová zóna, odkud se budou vozit komponenty pro automobilku Hyundai v Nošovicích, a tak kamiony v tomto směru jezdí ještě skrze město,“ přiznal. Vedení města však podle něj chce situaci řešit. „Je třeba upravit zejména nájezd z Karvinské ulice, aby tam mohly pohodlně jezdit kamiony. Potom už nebudou mít důvod jezdit středem Českého Těšína,“ dodal Folwarczny.

Stavba třetí části obchvatu stála více než 560 milionů korun a skončila téměř rok před původním termínem dokončení. „Podle dodatku smlouvy ze září roku 2006 se nám podařilo dílo dokončit dříve a zprůjezdnění uspíšit,“ řekl za dodavatele generální ředitel společnosti ODS-Dopravní stavby Ostrava Tomáš Vítek.

Podle starostky Třince Věry Palkovské je obchvat Českého Těšína i s napojením na průmyslovou zónu Baliny alternativou silnice I/11, která povede dopravu směrem k Jablunkovu a dále na Slovensko. „Ovšem jsme vděční aspoň za tuto, protože poté, co automobilka Hyundai spustí výrobu, budou zdejší silnice extrémně zatížené. A stávající spojnice mezi Těšínem, Třincem a Jablunkovem na takový nápor není a ještě dlouho nebude připravena,“ řekla Palkovská. Jediným nedokončeným úsekem nové stavby je sjezd od Třince do Českého Těšína. Zrušen bude i současný železniční přejezd pod mostem.