Představitelé Ostravy totiž před časem zjistili, že podobné motto používá řada metropolí v Česku i ve světě. „Není originální, Ústí nad Orlicí ho má dokonce zaregistrováno,“ uvedl náměstek ostravského primátora pro finance Lukáš Ženatý (ODS).
„Na veletrhu v Cannes jsem si všiml, že aspoň tak deset až patnáct měst se prezentuje stejně,“ přitakal mu ostravský primátor Petr Kajnar (ČSSD). Radní proto oslovili pražské Studio Najbrt, které je mimo jiné autorem loga Prahy, aby navrhlo nové logo také pro Ostravu.
Včera ho autor Aleš Najbrt představil zastupitelům. Po počátečních rozpacích zněla chvála. Logo zastupitelé jednohlasně schválili. „Je to výborný fór, velmi se mi líbí,“ zhodnotil logo po prezentaci zastupitel za ODS Roman Zedníček. „Za sebe můžu říci, že mě nové logo hned neoslovilo, ale v jednoduchosti je síla,“ reagoval místostarosta Poruby a městský zastupitel za ČSSD Lumír Palyza.
Autor Aleš Najbrt vysvětlil, že nové logo města má ambici vyjádřit velmi jednoduše - třemi vykřičníky - charakter Ostravy, jejích obyvatel i zeměpisné polohy. „Je také odrazem současné situace města, které prochází dynamickým rozvojem za přispění zahraničních investorů. Tři vykřičníky za názvem Ostrava vyjadřují energii, sebevědomí a jakési furiantství a humor, které jsou typické pro Ostraváky,“ řekl Najbrt. Upřesnil, že světlemodrá barva v názvu Ostrava vychází z heraldické tradice a je doplněna tmavěmodrou barvou pro vykřičníky. „Každý si může za tento abstraktní logotyp dosadit své vlastní pocity, nálady a zkušenosti. Vykřičníky bude možné v budoucnu používat i samostatně jako symbol a zároveň před ně dosazovat různá jiná slova nebo sdělení,“ míní Najbrt.
Za licenci, logo a grafické manuály město zaplatilo Studiu Najbrt 1,8 milionu korun. „Logo by se mělo začít používat co nejdříve. Mělo by sjednotit všechny organizace a společnosti Ostravy pod jednu značku,“ konstatovala vedoucí kanceláře primátora Marcela Trojáková.