VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Ostrava má nové logo

Ostrava - Slogan „Ostrava - město v pohybu“, který město v minulosti dlouhou dobu používalo pro svoji propagaci, je už minulostí. Město má nové logo. Včera ho jednohlasně schválili ostravští zastupitelé.

24.9.2008 39
SDÍLEJ:

Nové logo OstravyFoto: vizualizace

Představitelé Ostravy totiž před časem zjistili, že podobné motto používá řada metropolí v Česku i ve světě. „Není originální, Ústí nad Orlicí ho má dokonce zaregistrováno,“ uvedl náměstek ostravského primátora pro finance Lukáš Ženatý (ODS).

„Na veletrhu v Cannes jsem si všiml, že aspoň tak deset až patnáct měst se prezentuje stejně,“ přitakal mu ostravský primátor Petr Kajnar (ČSSD). Radní proto oslovili pražské Studio Najbrt, které je mimo jiné autorem loga Prahy, aby navrhlo nové logo také pro Ostravu.

Včera ho autor Aleš Najbrt představil zastupitelům. Po počátečních rozpacích zněla chvála. Logo zastupitelé jednohlasně schválili. „Je to výborný fór, velmi se mi líbí,“ zhodnotil logo po prezentaci zastupitel za ODS Roman Zedníček. „Za sebe můžu říci, že mě nové logo hned neoslovilo, ale v jednoduchosti je síla,“ reagoval místostarosta Poruby a městský zastupitel za ČSSD Lumír Palyza.

Autor Aleš Najbrt vysvětlil, že nové logo města má ambici vyjádřit velmi jednoduše - třemi vykřičníky - charakter Ostravy, jejích obyvatel i zeměpisné polohy. „Je také odrazem současné situace města, které prochází dynamickým rozvojem za přispění zahraničních investorů. Tři vykřičníky za názvem Ostrava vyjadřují energii, sebevědomí a jakési furiantství a humor, které jsou typické pro Ostraváky,“ řekl Najbrt. Upřesnil, že světlemodrá barva v názvu Ostrava vychází z heraldické tradice a je doplněna tmavěmodrou barvou pro vykřičníky. „Každý si může za tento abstraktní logotyp dosadit své vlastní pocity, nálady a zkušenosti. Vykřičníky bude možné v budoucnu používat i samostatně jako symbol a zároveň před ně dosazovat různá jiná slova nebo sdělení,“ míní Najbrt.

Za licenci, logo a grafické manuály město zaplatilo Studiu Najbrt 1,8 milionu korun. „Logo by se mělo začít používat co nejdříve. Mělo by sjednotit všechny organizace a společnosti Ostravy pod jednu značku,“ konstatovala vedoucí kanceláře primátora Marcela Trojáková.

Autor: Miroslava Chlebounová

Jak se vám líbí nové logo Ostravy?

Je to pecka

20 %

Neurazí, ale ani nenadchne

9 %

Je to průšvih

71 %

Hlasovalo: 166

Anketa byla ukončena

24.9.2008 VSTUP DO DISKUSE 39
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Sledování výsledků parlamentních voleb ve štábu ANO, 21. října v Praze. Babis
56

Andrea Babišová z Bohumína: Největší radost z podoby jmen měl šéf marketingu ANO

Tomio Okamura (uprostřed) slaví úspěch SPD ve volbách.
6

SPD: Za úspěch v regionu vděčíme i zkušenostem s islamizací Havířova

ČSSD: Nikde nikdo, ani slovo... ODS: Dnes není důvod plakat!

/OHLÉDNUTÍ ZA VOLBAMI/ Sokolská třída v centru Ostravy. Obvyklé místo volebních štábů dvou stran z opačného politického spektra nemůže naskýtat v sobotu v podvečer odlišnější pohled. Zatímco u občanských demokratů panuje rušno i vstřícnost, sociální demokraté mají v oknech tmu, zamčeno a telefony neberou.  

OHLÉDNUTÍ DENÍKU: Zajímavosti a čísla z voleb v kraji

Hnutí ANO není jediné, kdo sklidil v letošních volbách u voličů v kraji výrazný úspěch, slaví i druhé SPD Tomia Okamury. Podívejte se s námi, jaké další zajímavé postřehy redaktoři Deníku v letošních volbám zaznamenali.

OBRAZEM: Piráti překonali stanovený cíl, ale v Ostravě rum proudem netekl

/OHLÉDNUTÍ ZA VOLBAMI/ Piráti, větřící úspěch, se v Ostravě začali scházet už od 15. hodiny, krátce po skončení voleb. „Zakotvili“ v klubu Fabric v Plynárenské ulici.  

Řepiště televizní premiéru neustály, po zápase se radovala Doubrava

/FOTOGALERIE/ Devět stovek diváků vidělo tři góly. V Řepištích se v utkání fotbalové I.B třídy, skupiny C, nakonec z jasného vítězství 3:0 radovali hosté z Doubravy. Branky vítězů zaznamenali Pavel Entner, Kamil Antal a Jiří Kuzník.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení