Jeden tahač jede vpředu, druhý musí tlačit náklad zezadu. Na návěsu totiž leží kolosální ocelová konstrukce železničního mostu, který je dlouhý pětatřicet metrů a váží sto tři tun. Obří náklad, který včera večer vyjel z areálu strojírenského holdingu Vítkovice, projede v následujících třech dnech celou republikou až do Sokolova, kde bude nakonec umístěn přes řeku Svatavu.

Kvůli monstróznosti nákladu je předem jasné, že jeho přeprava nebude jednoduchá. Největší problémy zřejmě nastanou ve městech a obcích na kruhových objezdech, které se budou muset vzhledem k více než padesátimetrové délce celé soupravy projíždět přímo.

„Během přepravy bude nutná demontáž značek, svodidel a dalších potenciálních překážek a zábran. To bude zajišťovat tým zhruba dvaceti lidí, kteří budou tvořit doprovod a řešit průběžně očekávané i nepředpokládané problémy v místech průjezdu. Dopravce bude rovněž muset stavět improvizované přejezdy čili speciální úpravy kruhových objezdů pomocí položení plechů,“ sdělila mluvčí vítkovického holdingu Eva Kijonková s tím, že aby byl dopad na dopravu co nejmenší, bude se konvoj pohybovat směrem k cíli vždy až v nočních hodinách.

„Přepravovaný železniční most je svými rozměry unikátní. Takto těžká mostní konstrukce zatím nebyla v historii vítkovické mostárny expedována,“ uvedla dále Kijonková a upřesnila, že ocelovou mostní konstrukci, která je svařena do jednoho celku včetně zábradlí, vyrobila ostravská společnost Vítkovice Power Engineering.

Nelehké podle ní bylo už samotné nakládání mostu na speciální podvalník. Na ten v neděli dopoledne konstrukci ukládaly dva padesátitunové jeřáby.

Celá souprava, které se po tuzemských cestách bude pohybovat až do pátku, pak váží dokonce bez deseti dvě stě tun. Přepravu zajišťuje společnost APB-Plzeň.