„Předchozí tři ročníky byly mimořádně vydařené, ale i ta letošní kvalita vína bude slušná,“ konstatoval Frenko poté, co víno okoštoval. Právě mladé víno totiž napoví, jak to bude s kvalitou nového ročníku. Pro Svatomartinské víno je typická svěží chuť. „Je ovocitější, takové lehčí a tím, že je mladé, by mělo být jemně perlivé,“ popisuje Frenko. Koupit si ho těsně po jedenácté hodině přišlo do vinotéky hned několik zájemců. „Mladé víno nám chutná, i loni jsem pro něj šla přesně v tuto dobu,“ uvedla například Hana Grešková.
V Ostravě nabízejí Svatomartinské víno také například ve vinotékách Dobrá chvíle, Pod věží či U Francka. I když tradice začínat 11.11. s výčepem nového vína pochází už z dob vlády císaře Josefa II., velkou oblibu Svatomartinské získalo až v posledních letech. Pro český trh vinaři letos nachystali 800 tisíc lahví, což je zhruba o 200 tisíc lahví více než v loňském roce. Mladá vína s logem Svatomartinské víno marketingově podporuje Vinařský fond a používat ho smějí jen ti producenti, kteří se svými víny projdou hodnocením degustátorů. Svatomartinská vína, z nichž si lze vybrat mezi bílými, růžovými a červenými, nabízejí vedle vinoték i mnohé restaurace. V některých k nim podle tradice připraví také svatomartinskou husičku nebo jiné speciality.