JITKA HRIVŇÁKOVÁ

S uvedením na trh počítá Ostravar na jaře příštího roku. Do hlasování o novém názvu fotbalového piva se zapojilo téměř šest tisíc fanoušků. Hlasování probíhalo souběžně v hospodách i na internetu a bylo po celou dobu velmi napínavé. „Pokud bych to měl popsat fotbalovou hantýrkou, pak šlo o souboj favoritů vyrovnaný až do konce utkání. V pětaosmdesáté minutě se však Bazal ujal vedení a do závěru zápasu ho udržel,“ popisuje průběh hlasování. „Bazal je pro pivo originální a sebevědomé jméno, které výborně vyjadřuje spojení s Baníkem,“ vysvětluje Barvík. Až za Bazalem skončila jména Baníček, Baník nebo třeba Šutér.

Nový název evokuje jméno fotbalového stadionu Baníku Ostrava, kterému všichni v Ostravě a okolí říkají Bazaly. Až za Bazalem skončila jména Baníček, Baník nebo třeba Šutér.

„Pro všechny příznivce fotbalu jsou Bazaly opravdovým pojmem. Na žádném jiném stadionu v Česku nezažijete to, co v Ostravě,“ říká Barvík a dodává: „Plné tribuny, úžasná atmosféra, skvělá choreografie a chorály v podání celého stadionu, to všechno je na Bazalech namixováno v tom spravném poměru. Teď je na nás, abychom všem příznivcům fotbalu připravili pivo, které bude Bazaly dobře reprezentovat.“

Ostravar už s přípravou nového piva začal. V předchozích hlasováních totiž lidé vybrali chuť a sílu piva. A i mezi sklenicemi je již rozhodnuto. V nabídce byly tři typy sklenic – dvě elegantní sklenice a jeden moderní půllitr. „Zpočátku to vypadalo na vítězství elegance, ale pak se do hlasování zapojili příznivci klasiky a rozhodli, že si náš fotbalový polotmavý ležák vychutnáme z moderního „krýglu“, doplňuje Barvík.

Tento pátek začnou lidé vybírat logo a etiketu nového piva. Hlasování bude opět souběžně probíhat v hospodách a na internetové stránce pivovaru Ostravar a mělo by skončit těsně před Vánocemi. O víkendu také proběhne focení fanoušků, kteří se budou chtít stát tváří fotbalového piva a objevit se například na etiketě nebo v kampani na nové pivo. „Každý, kdo by měl o focení zájem se stále může přihlásit na našich stránkách www.ostravar.cz. A protože půjde o focení s profesionální fotografkou, určitě to bude pro každého účastníka nezapomenutelný zážitek,“ říká závěrem manažer značky Ostravar Pavel Barvík.