Náměstek primátora Lukáš Ženatý (ODS) míní, že jde o obchod, na kterém město nevydělá, ale ani neprodělá. Upřesnil, že zároveň s nemovitostmi město prodalo i společnost, která hotel spravuje a jejímž je Ostrava stoprocentním vlastníkem. „Není nač čekat, město by nemělo být hoteliérem. Atom je dobré prodat teď i vzhledem k očekávanému útlumu v řadě oblastí včetně hotelnictví,“ konstatoval Ženatý.

Šéf opozičního klubu zastupitelů za KSČM Josef Babka je naopak přesvědčen o tom, že se mělo s prodejem hotelu počkat. Svůj názor na jednání zastupitelstva komunisté dali najevo tím, že pro něj nehlasovali. Jejich síla v zastupitelstvu však na konečném rozhodnutí nemohla nic změnit. Babkovi vadí, že město prodalo hotel jedinému zájemci, který se navíc nijak nezavázal k tomu, že rozšíří kongresové centrum, jež město velmi potřebuje.

„Je to nějaká divná matematika. Mám pocit, že do Atomu nalilo město mnohem více peněz, než dostane z prodeje,“ reagoval na webových stránkách Deníku jeden ze čtenářů.

Nyní ziskový hotel Atom koupilo město před pěti lety za jednapadesát milionů korun od společnosti Vítkovice, poté ho nákladně opravilo. Společnost CPI Hotels se zavázala k tomu, že součástí kupní ceny bude i splacení zbývající části úvěru, kterou město poskytlo hotelu na jeho rekonstrukci. Zároveň převezme i závazky vůči České spořitelně, kde měl Atom další půjčku, za kterou ručila Ostrava. Ve finále by tak do městské pokladny mělo za hotel přijít něco přes 121 milionů korun v hotovosti.

Prodat hotel doporučili městským zastupitelům odborníci z Raiffeisenbank, „Aby byl hotel Atom konkurenceschopný, muselo by do něj město v následujících letech investovat další finanční prostředky. Je třeba si také uvědomit přicházející útlum v mnoha oblastech a hotelnictví není výjimkou. Proto jsme doporučili hotel prodat,“ vysvětlil ředitel oddělení Corporate Finance v Raiffeisenbank Marek Tichý.

Prodej Atomu považuje za rozumné řešení i jeho ředitel Lubomír Bárta. „Jsem rád, že hotel získala právě společnost CPI Hotels. Specializuje se na vytváření kongresových center a na kongresovou turistiku. To je přesně to, co Ostrava potřebuje. Bez silného zázemí hotelového řetězce, který bude investovat, je v současné době šance na uplatnění a prosperitu jakéhokoliv hotelu mizivá,“ míní Bárta.

Generální manažer CPI Hotels Jan Kratina uvedl, že společnost má určité představy o možných investicích do hotelu, zatím však nejsou přesně vyčísleny.