„Po čtyřech měsících se blížíme do finále,“ tvrdí mluvčí pivovaru Pavel Barvík. „Pivo už zraje a do deseti týdnů by se mělo objevit na trhu,“ prozradil.

Záměr uvařit jako první pivovar v Česku originální fotbalové pivo ohlásil Ostravar už loni na podzim. Hlavní slovo dostali fotbaloví fanoušci. Ti rozhodli o tom, že to bude polotmavý ležák, vybrali mu jméno Bazal a také tvar sklenice, do které se bude čepovat. Ve finálním kole pak příznivci Baníku vybírali i logo a etiketu nového piva. „Do hlasování se celkem zapojilo téměř dvanáct tisíc fanoušků, což předčilo všechna naše očekávání,“ říká manažerka unikátního projektu Zuzana Bečková.

Když pak pivovar vyzval fanoušky, aby se stali tváří nového fotbalového piva, přihlásilo se více než sto zájemců. „Fotit se přišli jednotlivci, páry i skupiny kamarádů, muži i ženy, mladí i senioři,“ říká Barvík. „Nakonec jsme vybrali dvaadvacet fanoušků, kteří se vystřídají na etiketách. Ještě vybíráme, které a kolik jich nakonec půjde na lahvích do obchodů,“ uvedla Zuzana Bečková. Etiketu zdobí i nápis BANÍK PIVČO pod fotografií.

„Pivo umí uvařit každý, ale aby měl fotbalový klub svoje pivo a na etiketě svoje fanoušky, to je skutečně ojedinělá věc na světě,“ tvrdí mluvčí společnosti Pivovary Staropramen Pavel Barvík.

Nové pivo by se mělo na trhu objevit již za pár týdnů. Bude se prodávat v lahvích a čepovat pouze v Moravskoslezském kraji. „Je to pivo, které je laděno pro tento kraj. Ostrava je pro nás klíčový region a pivo Bazal jedním z největších projektů,“ dodává mluvčí.