Sdružení pro rozvoj Moravskoslezského kraje (MSK), k jehož členům patří podnikatelé i samosprávy, chce proto vyzvat stát i vládního zmocněnce pro výstavbu silnice I/11 – I/57, aby budování dálnice pokračovalo a urychlily se přípravné práce na spojnici se Slovenskem. „Je opět nutné zvýšit tlak na centrální orgány, protože zastavit výstavbu D 47 na jakémkoli úseku je naprostý nesmysl, nehledě na to, že polská část dálnice bude dokončena v červenci 2010,“ zdůraznil Pavel Vítek, viceprezident Sdružení pro rozvoj MSK. Podle prezidenta Sdružení pro rozvoj MSK Václava Roubíčka by přitom měla být dálnice do Ostravy financována z peněz státních dluhopisů. „Tak to stojí v zákoně, který schválil senát,“ upozornil Roubíček.

Sdružení začalo také spolupracovat s vládním zmocněncem pro výstavbu silnice I/11 a I/57, kterého letos v únoru jmenovala vláda. „Pokud by se mělo na přípravách výstavby této silnice postupovat stejným tempem jako dosud, nemuseli bychom se jí dočkat,“ posteskl si generální ředitel Sdružení pro rozvoj MSK Miroslav Fabian a dodal, že zatížení zejména v úseku Nošovice-Třinec-slovenská hranice je v současnosti extrémní. „Na komunikaci se soustřeďují tranzitní, republikové, regionální přepravy včetně subdodavatelů do průmyslových podniků a rozvojových center, samozřejmě doprava hromadná, individuální a turistická, také však vozidla zdravotních, požárních a jiných složek,“ připomněl Miroslav Fabian. Vládní zmocněnec pro výstavbu I/11 – I/57 František Kopecký chce v nejbližší době otevřít kancelář v Ostravě. „Z mého jmenování je patrné, že vláda usoudila, že uvedená silnice je pro region životně důležitá. Mým úkolem je koordinovat a optimalizovat proces vyřizování stavby od Mostů u Jablunkova až po Bartultovice. Budu spolupracovat se všemi institucemi i sdruženími, které na této trase působí,“ dodal Kopecký.

Sdružení pro rozvoj MSK má v současnosti 160 členů.