Jako jednu velkou hrůzu a spoušť označují lidé, již bydlí v domě společnosti RPG Real Estate na porubské Hlavní třídě, průběh a výsledky rekonstrukce, která se u nich uskutečnila v minulých týdnech. „Slíbili nám výměnu rozvodů, ale i nové vany či umyvadla. Během oprav nás nechali dlouho bez vody i bez záchodu, udělali obrovský nepořádek a pak namontovali staré záchody, umyvadla i baterie zpátky,“ posteskl si například nájemník Antonín Prokop.

Jeho žena kritizovala i další postupy. Vadí jí například to, že kvůli výměně rozvodů vysekané kachlíčky v koupelně i kuchyni dělníci nahradili novými bílými jen v čerstvě zazděné části.

Kachlíky jako pěst na oko

„Mám teď díky tomu dvoubarevnou koupelnu i kuchyň. Chtěla jsem, ať mi, když už, dají ty bílé kachle všude, že si to i připlatím, ale neměli na to čas. Už tak se jim rekonstrukce protáhla na asi tři týdny,“ přidala se Alena Prokopová a ještě dodala: „Nejen, že jsme nedostali novou vanu, ale od padající suti máme zničenější i tu starou. Koupila jsem na ni čisticí prostředky za pět set korun, ale nic to nepomohlo.“

Ostrá kritická slova na průběh oprav zaznívají i od dalších nájemníků domu, ve kterém se s výměnami rozvodů začalo. Spokojený tady není zřejmě nikdo. „Když už se do toho dali, měli udělat generálku se vším všudy – staré vany a umyvadla by také potřebovaly vyměnit. Hrůza je, že kdybychom nezačali křičet, nechají nás bez toalety klidně i přes noc,“ vyjádřil se další nájemník Vladislav Klobasa.

Další vchody už bez problémů

Bedřich Bajor, jeden z jednatelů firmy Owlet, která pro společnost RPG opravy v domech na Hlavní třídě provádí, však způsob a rozsah prací hájí. „Děláme rekonstrukci v rozsahu výměna stupaček a odpadů, tedy tak, jak to bylo společností RPG objednáno. Lidé si asi mysleli, že dostanou i nové zařízení, ale tak to nebylo,“ vysvětlil Bajor.

Zpoždění prací pak bylo podle něj způsobeno tím, že původní projekt říkal něco jiného, než odhalily samotné práce. „Výměny rozvodů v dalších vchodech už probíhají bez problémů, stanovený termín bude dodržen,“ dodal Bajor.

Jeho závěrečná slova potvrdil i Petr Jurčík, nájemník ze vchodu, kde opravy probíhají právě nyní. „Snaží se, kluci, zatím jedou v termínu. V kuchyni nám nechali téct vodu, do večera měli záchod znovu zapojený,“ hodnotil včera Jurčík práci dělníků. Na konečný verdikt je však podle jeho slov ještě brzy. „Uvidíme, jestli to nakonec stihnou včas a jak budou vypadat finální práce. Každopádně si dám všude raději své kachličky,“ dodal.

Foto: DVOUBAREVNÉ KACHLÍČKY mají nyní v kuchyni a v koupelně manželé Prokopovi, kteří bydlí v jednom z domů na porubské Hlavní třídě. Spolu s dalšími sousedy si stěžují na celkový průběh výměny rozvodů vody a kanalizace, jež u nich proběhla v uplynulých týdnech. Foto: Deník/Pavel Sonnek

____________________________________________________________________________________________________________________________

RPG se nájemníkům omlouvá. A slibuje i dodatečné nápravy

Že výměny rozvodů v prvním ze vchodů na porubské Hlavní třídě neprobíhaly zrovna jako po másle, nyní ví i správce tamních bytů – společnost RPG Real Estate. „Bohužel tam došlo k malému časovému skluzu z toho důvodu, že teprve při samotné realizaci byly odhaleny některé stavebně-technické problémy, s nimiž nebylo možno předem počítat,“ uvedl mluvčí RPG RE Petr Handl s tím, že u řady domů ve staré zástavbě totiž není dohledatelná původní stavební dokumentace.

„Proto může až při samotné realizaci dojít ke zjištění rozporů mezi předpokládaným stavem a skutečností. To se stalo i v tomto případě a realizační firma proto musela operativně zareagovat na nečekané a nepředvídatelné změny při realizaci. V dalších vchodech už ale probíhá vše bez komplikací,“ vysvětil dále Handl.

Správce bytů, jejichž nájemníci nyní na průběh oprav hořekují, se chce jednotlivými stížnostmi zabývat a pokud možno také konkrétní podněty vyřešit. Výměna van či umyvadel však podle něj v rámci této akce plánována nebyla a provádí se jen za situace, že to stav daného zařízení vyžaduje. „V případě, že stížnost bude oprávněná, budeme ji pochopitelně řešit. V tomto kontextu však nelze nijak paušalizovat a skutečně je nutno posuzovat každý případ individuálně,“ pokračoval mluvčí RPG RE.

Závěrem ještě doplnil, že si je společnost dobře vědoma toho, jakým zásahem do každodenního pohodlí nájemníků je taková rekonstrukce, při které je nutné provádět bourací a další náročné práce. „Přesto se vždy snažíme, aby takovéto akce probíhaly v co možná nejkratším termínu, a zátěž pro nájemníky byla tudíž co nejmenší,“ dodal k problému Petr Handl.